4 November 2008

ဆရာ့စကား


မိတ္ေဆြျဖစ္သူတဦးက လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ သူတို႔၏ အထက္တန္း အလယ္တန္း ဆရာ ဆရာမမ်ားအား အာစရိယပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲ ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာရာ ေကာင္းျမတ္ေသာ ျမန္မာတို႔၏ ႐ိုးရာဓေလ့ေလးျဖစ္၍ ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္မိပါသည္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ဟုပင္ ဆိုရမည္လား မသိ။ မိမိ၏စာအုပ္မ်ားကို ရွင္းလင္းေနစဥ္ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုး ေ႐ႊဟသၤာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ‘အေမရိကန္ ခရီးသြား မွတ္တမ္း’ စာအုပ္ကို ေတြ႕ရွိၿပီး ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသဝါဒတခုတြင္ ဆရာ့စကား ဆရာ့အဆံုးအမအေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေဟာၾကားထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။

သက္ေတာ္ရွည္ ေ႐ႊဟသၤာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ၁၉၉၂-ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ျပည္သို႔ ႂကြေရာက္လာခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္မႂကြမီ ဒကာျဖစ္သူ ဦးတင္ထြန္း၏ေနအိမ္ ယာယီစံေက်ာင္းတြင္ ဦးတင္ထြန္းမိသားစုအား အႏုဂါမိကတရားေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၍ ေရစက္ခ် ဆံုးမၾသဝါဒကထာ ႁမြက္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ထိုၾသဝါဒကထာတြင္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ျခင္း၏ ေက်းဇူး၊ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါး ေက်းဇူး၊ မိဘေက်းဇူး၊ ဆရာသမားေက်းဇူးမ်ားအေၾကာင္း ေဟာၾကားထားရာ ဆရာသမားမ်ား၏ အဆို အဆံုးအမ စကားမ်ားအေၾကာင္း ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ ဖတ္ယူ ၾကည္ၫိုေတာ္မူၾကပါကုန္။

——————————————————————-

“ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ဆိုဆံုးမ ၾသဝါဒေပးတာကို ႐ို႐ိုေသေသ ေလးေလးစားစား လိုက္နာတယ္။ အင္မတန္ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕စာေတြ႕ေတြနဲ႔ ဆိုဆံုးမတာ။ အဲဒီ အဆို အဆံုးအမေတြ ရတဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္မွာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီအေျခအေန ေရာက္လာရတယ္”

ဆရာသမား ဆိုဆံုးမတာ မလိုက္နာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဒီအေျခအေန မေရာက္လာႏိုင္ဘူး။

ေညာင္တုန္းေ႐ႊဟသၤာေတာရတိုက္ဟာ သံဃာ ၁၅၀-၂၀၀ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးပဲ။ ျပန္ၿပီး ေရတြက္လွ်င္ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ မရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မ်ားတယ္။ ပ်ံေတာ္မူသြားၾကတယ္။ သာမညအျဖစ္နဲ႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၾကတယ္။ သာမညအျဖစ္နဲ႔ ေပ်ာက္သြားၾကတယ္။ ဒီအတိုင္း ႀကီးပြားလာတဲ့သူဟာ အေတာ္ ရွားတယ္။ မိဘေက်းဇူး ဆရာသမားေက်းဇူးေတြဟာ ဆပ္လို႔ကို ကုန္ႏိုင္ဖြယ္ မရွိဘူး။

ခု ဘုန္းႀကီး ေန႔တိုင္း ဘုရားရွိခိုးတဲ့ အထဲမွာ စစ္ကိုင္းေရာက္မွ စစ္ကိုင္းမွာ စစ္အတြင္းက ဗံုးေတြ က်ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေညာင္တုန္းမွာရွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆရာေတာ္က ဘုရားေဟာတဲ့ ဂါထာေလးတပုဒ္ ေရးေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီ ဂါထာေလးက –

“နထၳိ ေမ သရဏံ အညံ၊ ဗုေဒၶါ ေမ သရဏံ ဝရံ၊ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ စဇာမိ ဇီဝိတံ ဗုဒၶံ။
နတၳိ ေမ သရဏံ အညံ၊ ဓေမၼာ ေမ သရဏံ ဝရံ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ စဇာမိ ဇီဝိတံ ဓမၼံ။
နတၳိ ေမ သရဏံ အညံ၊ သံေဃာ ေမ သရဏံ ဝရံ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ စဇာမိ ဇီဝိတံ သံဃံ။
ေတသံ ေတေဇန နႆႏၲဳ၊ အႏၲရာယာ အေသသကာ၊ သီဃံ ပူေရႏၲဳ သကၤပၸါ၊ ဣစၧိတံ ပတၱိတံ သဒါ”

အဲဒီ ဂါထာေလး ေန႔တိုင္း ႐ြတ္ေပးကြာ၊ အႏၲရာယ္ကင္းတယ္၊ ေဘးကင္းတယ္။

ဆရာေတာ္ ေရးေပးတဲ့ အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ ယခုအထိ ႐ြတ္တုန္းပဲ။
႐ြတ္တိုင္း ႐ြတ္တိုင္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ေက်းဇူး သိၿပီး ဆရာေတာ္ဟာ ငါ့ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားၿပီး ေပးေတာ္မူတယ္။ တစ္ေခါက္ မကဘူး။ သံုးေခါက္ သံုးေခါက္ ျပန္ျပန္ၿပီးေတာ့ ႐ြတ္တယ္။ ဆရာသမားအေပၚ ေလးစားတာကို ေျပာတာ။ ဆရာသမား ဆိုဆံုးမတာ ဟူသေ႐ြ႕ မွတ္မိသေလာက္ အကုန္လံုး နားေထာင္တယ္၊ လိုက္နာတယ္၊ အရာရာမွာပါ။

ဥပမာ စာဝါၾကည့္ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာသစ္တဲ့အခါ ဆရာကို သတိရေလ့ ရွိတယ္။
ဆရာေတာ္က ေျပာဖူးတယ္။
မ်က္စိၾကည္လင္ေအာင္ မ်က္စိကို ရံဖန္ရံခါ ေရခပ္ကြာလို႔။
ေရေတာ့ အထူး ခပ္မေနဘူး။ ေအးတဲ့ေရနဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္တယ္။ မ်က္ႏွာသစ္တိုင္း ဆရာေတာ္ကို သြားသတိရတယ္။
ဟာ .. ဆရာေတာ္ ငါ့ကို ဒီလုိ ဆံုးမတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ မ်က္စိက သူမ်ားေလာက္ မမႈန္ဘူး။ စာၾကည့္လို႔ ရတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္လဲ ဆရာသမား ဆိုဆံုးမတဲ့ နည္းလမ္း လိုက္နာလို႔ ညမွာ စာၾကည့္ျခင္း စာေရးျခင္းကို ေရွာင္ေလ့ရွိတယ္။
‘ည စာမၾကည့္နဲ႔ကြ’ တဲ့။

ဘုန္းႀကီးတို႔ရဲ႕ ဆရာေတာ္မ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ လိုက္နာသလဲဆိုရင္ သူ ၾသဝါဒေပးတဲ့အခါ တခါ တခါ ထည့္ေျပာေလ့ရွိတယ္။
သူ ကိုရင္ ဦးပၪၨင္းဘဝတုန္းက သူ႔ဆရာေတာ္က ဆံုးမတယ္။

“ေမာင္ဝါယာမ ေလနာေရာဂါ မရခ်င္ရင္ လက္ဖက္ မဝါးနဲ႔ကြ”။
အဲဒီက စၿပီး လက္ဖက္မစားတာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့အထိ လက္ဖက္ မစားဘူး။

“ေမာင္ဝါယာမ စာတတ္ခ်င္ရင္ လက္ဖက္ရည္မေသာက္နဲ႔ကြ”
ဘုန္းႀကီးေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းနဲ႔ စကားေျပာၿပီး အခ်ိန္ကုန္ေနၾကတယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆရာမ်ား ဒီလို မရွိဘူး။
ဘုန္းႀကီး ယခု မြန္းလတ္မွာ လက္ဖက္ရည္ပြဲကပ္တာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေသာက္ရင္း ရွက္မိတယ္။
ငါ့ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ဒီလို မေသာက္ဘူး။ အခ်ိဳေရာ အဖန္ေရာ မေသာက္ဘူး။ ဆြမ္းခ်ိန္ ဆြမ္းစားၿပီး လက္ဖက္ရည္ပြဲ ေသာက္ေလ့ မရွိဘူး။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား နီးေလ ဆရာေတာ္ဘုရားအေၾကာင္း သိေလ၊ တကယ္ ၾကည္ၫိုစရာ ေကာင္းေလပဲ။
ဘုန္းႀကီးတို႔ သိသမွ်ေတာ့ ဒီ သီလသိကၡာနဲ႔ စပ္လို႔ လြန္က်ဴးတာ မရွိဘူး။
ဒါေတြ လြန္က်ဴးဖို႔ မဆိုထားနဲ႔။ ဆရာသမား ဆံုးမတာဆိုရင္ “ေမာင္ဝါယာမ စာတတ္ခ်င္ရင္ ေန႔မအိပ္နဲ႔” ဆိုကတည္းက ေန႔ဆို မအိပ္ေတာ့ဘူး။
ေန႔ဆြမ္းစားၿပီးလဲ မအိပ္ဘူး။
ဘုန္းႀကီးတို႔က ခု အိပ္မိေနေသးတယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆရာသမား ေန႔မအိပ္ဘူး။ လက္ဖက္ မစားဘူး။ လက္ဖက္ရည္ မေသာက္ဘူး။ ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး စကားေတြ ဘာေတြ ေတြ႕ကရာ မေျပာဘူး။ အင္မတန္ ၾကည္ၫိုစရာ ေကာင္းတယ္။
သိေလ ၾကည္ၫိုစရာ ေကာင္းေလ။

ျမန္မာျပည္ ေႏြရာသီဆိုတာ အင္မတန္ ပူတာေပါ့။
အဲဒါ နာရီျပန္ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ျမိဳ႕ထဲရပ္ထဲက ပင့္ရင္ ဖိနပ္မစီးဘူး။
ဘုန္းႀကီးတို႔ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ဆိုတာ အသားအေရ ႏုႏုေလးရယ္။
အသားကလည္း ျဖဴတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ထက္ အသားျဖဴတယ္။
ၿပီးေတာ့ ႏုတယ္။ ေျခေခ်ာင္း လက္ေခ်ာင္းေလးေတြက ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြလို အဲဒီေလာက္ ႏုတာ။
ေႏြရာသီ တေပါင္း တန္ခူး ျမိဳ႕ထဲရပ္ထဲသြားရင္ ဖိနပ္မစီး ထီးမေဆာင္းဘူး။
ဒီေလာက္ ၾကည္ၫိုစရာ ေကာင္းတာ။

ဒါေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အနီးေနမွ ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္ဆိုတာ ပိုသိရတယ္။
ခဏတျဖဳတ္ ေတြ႕တာေတာ့ ဟန္လုပ္ေနလို႔ ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။
အၿမဲေနေတာ့ သိလာတာေပါ့။
ဘုန္းႀကီးတို႔ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္က သက္ေတာ္ တိုတယ္ ဆိုရမယ္။ (၇၅)ႏွစ္မွာ ပ်ံေတာ္မူသြားတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ဆရာက ေ႐ႊက်င္ဂိုဏ္းႀကီးရဲ႕ ဒုတိယသာသနာပိုင္ ျဖစ္တယ္။
သက္ေတာ္ရွည္လွ်င္ သာသနာပိုင္ႀကီး ျဖစ္ရမွာ။
သူ႔ထက္ ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က သာသနာပိုင္ႀကီးအျဖစ္ ရွိေနေတာ့ ဒုတိယသာသနာပိုင္ပဲ ျဖစ္ရတာ။
ဉာဏ္လဲ အင္မတန္ ေကာင္းတယ္။
ဝီရိယကလည္း ရွိတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘြဲ႕ေပးထားတာကိုက ‘ဦးဝါယာမ’တဲ့။
‘ဝါယာမ’ဆိုတာ လံု႔လဝီရိယကို ေခၚတာ။

အဘိဓာန္ဆိုတာ ဂါထာေပါင္း (၁,၀၀၀)ေက်ာ္ ရွိတယ္။
အဲဒါ စာသင္သားတုန္းက ညစာျပန္တဲ့ ေက်ာင္းက အိပ္တဲ့ေက်ာင္း အျပန္လမ္းမွာ ဓာတ္မီးတိုင္ဆိုတာ ရွိတယ္။
အဲဒီတုန္းက ဓာတ္မီးတိုင္ဆိုတာ ေရနံဆီမီးတိုင္ မွန္အိမ္နဲ႔ ထြန္းထားတာ။ ဒါကိုပဲ ဓာတ္မီးတိုင္လို႔ ေခၚတာ။
အဲဒီ မီးတိုင္နား ရပ္ၿပီး က်က္တာနဲ႔ ဂါထာ (၁,၀၀၀)ေက်ာ္ ရသြားတယ္။
အင္မတန္ ဉာဏ္ေကာင္းတယ္။
တစ္နာရီကို ဂါထာ (၃၀) ရတယ္။
ဘုန္းႀကီးက ေလွ်ာက္ဖူးတယ္။
က်က္ထားလို႔ ရထားတဲ့စာကို ဘယ္ေလာက္ထိ မေမ့ဘူးလဲဆိုေတာ့ မျပန္ဘဲထားလွ်င္ (၃)ႏွစ္ေတာ့ ခံတယ္တဲ့။
သိပ္ ဉာဏ္ေကာင္းတယ္။ ဝီရိယေကာင္းတယ္။
ၿပီးေတာ့ တပည့္ေတြအေပၚမွာ ေမတၱာက႐ုဏာ ရွိတယ္။
တပည့္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားတယ္။

အဲဒီ ေက်းဇူးေတြ ေအာက္ေမ့ ေအာက္ေမ့ၿပီး ဆရာသမား ဆိုဆံုးမတာေတြ လိုက္နာလို႔ သာသနာေတာ္မွာ ဒီအေျခအေန ေရာက္လာတာ။

အဲဒါေၾကာင့္ မိဘရဲ႕ ဆိုဆံုးမတာေတြ၊ ဆရာသမားရဲ႕ ဆိုဆံုးမတာေတြကို ႐ို႐ိုေသေသ ေလးေလးစားစား လိုက္နာရင္ နားေထာင္ရင္ မင္းတို႔လဲ ႀကီးပြားမွာေပါ့၊ မဟုတ္ဘူးလား။
ဒီ အေျခအေနနဲ႔ မဟုတ္ေသးဘူး။ ကံဆိုတာ မသိႏိုင္ဘူး။ ကံထမ္းလာတာ မျမင္ႏိုင္ဘူး။ ကံဆိုတာ ျမင္ရတဲ့ ပစၥည္း မဟုတ္ဘူး။
သို႔ေပမယ့္ သူ႕အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ အက်ိဳးေပးလာမယ္။
ေအး .. ႀကီးလာလို႔ အက်ိဳးေပးလာလို႔ အခ်ိန္ေရာက္မွ အဲဒီေတာ့မွ မိဘေက်းဇူးကို ပိုသိလာလိမ့္မယ္။ ဆရာသမားေက်းဇူးကို ပိုသိလာလိမ့္မယ္။

ေအး ေအး … အဲဒါ မွတ္သားထားၿပီး ၾကိဳးစားလိုက္နာေသာအားျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ၾကေစကုန္သတည္း။

သာဓု .. သာဓု .. သာဓု။

————————————————————————-

“နထၳိ ေမ သရဏံ အညံ၊
ဗုေဒၶါ ေမ သရဏံ ဝရံ၊
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊
စဇာမိ ဇီဝိတံ ဗုဒၶံ။

နတၳိ ေမ သရဏံ အညံ၊
ဓေမၼာ ေမ သရဏံ ဝရံ၊
ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊
စဇာမိ ဇီဝိတံ ဓမၼံ။

နတၳိ ေမ သရဏံ အညံ၊
သံေဃာ ေမ သရဏံ ဝရံ၊
သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊
စဇာမိ ဇီဝိတံ သံဃံ။

ေတသံ ေတေဇန နႆႏၲဳ၊
အႏၲရာယာ အေသသကာ၊
သီဃံ ပူေရႏၲဳ သကၤပၸါ၊
ဣစၧိတံ ပတၱိတံ သဒါ”

အနက္ (ပါဠိ-ျမန္မာ)

ေမ-ငါ့အား၊ အညံ-ဘုရားမွတပါး အျခားေသာ၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာသည္၊ နတၳိ-မရွိပါေပ။
ဗုေဒၶါ-ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ ေမ-တပည့္ေတာ္၏၊ ဝရံ-ျမတ္ေသာ၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ပါေပ၏။
ဗုဒၶံ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ယံုၾကည္သိမွတ္ ဆည္းကပ္ပါ၏။
ဗုဒၶံ (ဗုဒၶႆ)-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ ဇီဝိတံ-အသက္ကုိ၊ စဇာမိ-စြန္႔လႊတ္ေပးလႉပါ၏။

ေမ-ငါ့အား၊ အညံ-တရားမွတပါး အျခားေသာ၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာသည္၊ နတၳိ-မရွိပါေပ။
ဓေမၼာ-တရားေတာ္ျမတ္သည္၊ ေမ-တပည့္ေတာ္၏၊ ဝရံ-ျမတ္ေသာ၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ပါေပ၏။
ဓမၼံ-တရားေတာ္ျမတ္အား၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ယံုၾကည္သိမွတ္ ဆည္းကပ္ပါ၏။
ဓမၼံ (ဓမၼႆ)-တရားေတာ္ျမတ္အား၊ ဇီဝိတံ-အသက္ကုိ၊ စဇာမိ-စြန္႔လႊတ္ေပးလႉပါ၏။

ေမ-ငါ့အား၊ အညံ-သံဃာမွတပါး အျခားေသာ၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာသည္၊ နတၳိ-မရွိပါေပ။
သံေဃာ-သံဃာေတာ္ျမတ္သည္၊ ေမ-တပည့္ေတာ္၏၊ ဝရံ-ျမတ္ေသာ၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ပါေပ၏။
သံဃံ-သံဃာေတာ္ျမတ္အား၊ သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစၧာမိ-ယံုၾကည္သိမွတ္ ဆည္းကပ္ပါ၏။
သံဃံ (သံဃႆ)-သံဃာေတာ္ျမတ္အား၊ ဇီဝိတံ-အသက္ကုိ၊ စဇာမိ-စြန္႔လႊတ္ေပးလႉပါ၏။

ေတသံ-ထို ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔၏၊ ေတေဇန-တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္ေတာ္ေၾကာင့္၊ အႏၲရာယာ-က်ေရာက္ဆဲ က်ေရာက္လတၱံ႕ျဖစ္ေသာ ေဘးအႏၲရာယ္ အားလံုးတို႔သည္၊ အေသသကာ-အႂကြင္းအက်န္ မရွိေသာအားျဖင့္၊ နႆႏၲဳ-ေပ်ာက္ပ်က္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
သကၤပၸါ-ေကာင္းျမတ္ေသာ အၾကံအစည္ အားလံုးတို႔သည္၊ သီဃံ-လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္၊ ပူေရႏၲဳ-ၿပီးေျမာက္ ျပည့္စံုၾကပါေစကုန္သတည္း။
ဣစၧိတံ-အလိုရွိအပ္ေသာ၊ ပတၱိတံ-ေတာင့္တအပ္ေသာ လိုအင္ဆႏၵ ဆုျမတ္အေပါင္းတို႔သည္၊ သဒါ-အခါခပ္သိမ္း၊ သမိဇၥ်တု-ျပည့္စံုၾကပါေစသတည္း။

(ဘုန္းႀကီး ဦးအဘယာလကၤာရ အနက္ေပး၏။)

Leave a Reply