ပုညႀကိယဝတၱဳ ၁၀-ပါး၊ ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၂ ရက္ စေနေန႔တြင္ နယူးေယာက္ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္း၌ အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာသင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္မ်ား သင္တန္းအပတ္စဥ္ (၃၃)ႏွင့္ (၃၄) တို႔ကို ေလ့လာ နာၾကား သင္ယူၾကရ၏။
လာမည့္ ေမလ ၃၀ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ နယူးဂ်ာစီ မဟာစည္သတိပ႒ာန္ရိပ္သာ၌ ေလာကခ်မ္းသာေစတီေတာ္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ က်င္းပ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ရာ အဘိဓမၼာသင္တန္းကို သင္ၾကား ပို႔ခ်ႏိုင္မည္ မဟုတ္သျဖင့္ ယခုအပတ္တြင္ ၂-ပတ္စာ သင္ခန္းစာတို႔ကို ေလ့လာသင္ယူၾကရျခင္း ျဖစ္၏။
သင္တန္းကို မြန္းလြဲ ၂ နာရီတြင္ ျပဳလုပ္ရာ ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္က သုတၱန္, ဝိနည္း, အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္သံုးပံု၊ ပရိယတၱိ, ပဋိပတၱိ, ပဋိေဝဓ သာသနာသံုးရပ္၊ သီလ, သမာဓိ, ပညာ သိကၡာသံုးပါးတို႔ကို ရွင္းလင္းျပၿပီး ပုညႀကိယဝတၳဳ ၁၀-ပါးတို႔ကို သိကၡာသံုးပါးထဲ အက်ံဳးဝင္ပံုကို သင္ျပသြား၏။
ပုညႀကိယဝတၳဳ ၁၀-ပါး လကၤာ
လႉဒါန္း-ဒါန၊ ေစာင့္-သီလ၊ ပြားထ ဘာဝနာ။
ႀကီးသူ႐ိုၫြတ္၊ ေဝယ်ာဝစ္၊ ျပဳလစ္ သင့္ရာရာ။
ကုသိုလ္အမႈ၊ ေပးေဝျပဳ၊ သာဓု ေခၚဝမ္းသာ။
တရားေတာ္နာ၊ ေဟာေလပါ၊ ယူမွာ ေျဖာင့္မတ္စြာ။
ကုသိုလ္ဆယ္ခု၊ ျမတ္ေကာင္းမႈ၊ ျပဳစု ေန႔စဥ္သာ။
+++++
ပါယာသိၿမိဳ႕စားႏွင့္ ဥတၱရလုလင္
ပါယာသိၿမိဳ႕စားသည္ မွားေသာအယူ ရွိခဲ့ဖူး၏။ အရွင္ကုမာရကႆပႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ဆည္းကပ္ရာမွ မွန္ေသာအယူကို ရရွိခဲ့၏။
ပါယာသိၿမိဳ႕စားသည္ အလႉဒါနျပဳရာ ညံ့ေသာ အစားအစာ၊ အဝတ္အထည္တို႔ကို လႉဒါန္းသျဖင့္ အလႉကို စီမံရသူ အခိုင္းအေစ ဥတၱရလုလင္က ‘ဤကဲ့သို႔ေသာ သခင္မ်ိဳးႏွင့္ ေနာင္ဘဝမ်ား၌ မေတြ႕ၾကံဳလိုေၾကာင္း’ ေျပာဆို ဆုေတာင္းသည္ကို ပါယာသိၿမိဳ႕စား တဆင့္စကား ၾကားေလ၏။
ဥတၱရလုလင္ကို ေခၚယူ ေမးျမန္းရာ …. ဤကဲ့သို႔ေသာ အစားအစာမ်ိဳးကို သခင့္အေနျဖင့္ ေတြ႕ထိဖို႔ မဆိုထားဘိ၊ လွည့္၍မွ်ပင္ ၾကည့္မည္မဟုတ္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ အဝတ္အထည္မ်ိဳးကိုလည္း သခင့္အေနျဖင့္ ေျခသုတ္စရာမွ် ျပဳရန္ကိုပင္ စဥ္းစားမည္မဟုတ္။ သခင္သည္ ညံ့ေသာ အလႉကို ေပးလႉ၏ ….. ဟူေသာ စကားကို ဆိုလွ်င္ ဟုတ္မွန္ေန၍ မိမိစားေသာ အစားအစာမ်ိဳး၊ မိမိဝတ္ေသာ အဝတ္အထည္မ်ိဳးတို႔ကို လႉဒါန္းခိုင္းေလသည္။
ပါယာသိၿမိဳ႕စားသည္ မိမိ၏ အလႉကို သူတပါးအား ေစခိုင္းကာ ေပးလႉ၏။ ကိုယ္တိုင္ လက္ျဖင့္ မလႉ။ လႉၿပီးလွ်င္ ၿပီးေရာ ပစ္ပစ္ခါခါ ျပဳ၏။ အ႐ိုအေသ မျပဳ၊ အေလးအျမတ္ မလုပ္။
အလႉကို စီမံေဆာင္႐ြက္ရသူ ဥတၱရလုလင္က အ႐ိုအေသျပဳကာ လႉ၏။ ကိုယ္တိုင္ လက္ျဖင့္ ကိုင္တြယ္ ေပးလႉ၏။ ၿပီးလွ်င္ ၿပီးေရာ ပစ္ပစ္ခါခါ မျပဳ။ အေလးအျမတ္ျပဳကာ လႉ၏။
ထိုသူႏွစ္ဦးေသလြန္ေသာ္ ပါယာသိၿမိဳ႕စားက စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္တြင္ နတ္သားျဖစ္၍၊ ဥတၱရလုလင္က တစ္ဆင့္ျမင့္ေသာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္တြင္ နတ္သားျဖစ္ေလသည္။
ပါယာသိၿမိဳ႕စား နတ္သားႏွင့္ အရွင္ဂဝံပတိမေထရ္တို႔ေတြ႕စဥ္ နတ္သားက အမွာစကားေျပာၾကားရာ မွတ္သားဖြယ္ ေကာင္း၏။
… အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕အလႉကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဥတၱရလုလင္ဟာ အ႐ိုအေသျပဳလႉလို႔, မိမိလက္နဲ႔လႉလို႔, ပစ္ပစ္ခါခါမလုပ္ဘဲ လႉတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေသတဲ့အခါ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္က အလႉဝတၳဳပစၥည္း အကုန္အက်ခံေသာ္လည္း သူလိုမလႉခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္က ပရိသတ္မရွိတဲ့ ေသရီသကဗိမာန္မွာ လာျဖစ္ပါတယ္။ အရွင္ဘုရား လူ႔ျပည္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဒကာ ဒကာမေတြကို ေျပာျပပါဘုရား … ပါယာသိၿမိဳ႕စားေတာ့ ဒီလုိပဲ မ႐ိုမေသလႉလို႔ အညံ့စားနတ္ေလးသြားျဖစ္တယ္။ ဥတၱရလုလင္ကေတာ့ ႐ို႐ိုေသေသ လႉလို႔ ကိုယ္တိုင္လႉလို႔ တာဝတႎသာမွာ နတ္သားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေျပာပါဘုရား ….
ေဝယ်ာဝစၥသည္လည္း အက်ိဳးမ်ားေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔၏ တည္ရာ ျဖစ္၏။
+++++
ပတၱိဒါန
ပတၱိ = ရရွိျခင္း၊ ဒါန = ေပးျခင္း
မိမိရရွိေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို အမွ်ေဝျခင္း ျဖစ္၏။ အညီအမွ် ရပါေစဟု အဓိပၸာယ္ရွိ၏။
ကုိယ့္ကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သူတပါးကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ဝမ္းေျမာက္ေအာင္ ကုသိုလ္ရေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း ျဖစ္၏။
မိမိက ကုသိုလ္မလုပ္ဘဲ အမွ်မေပးႏိုင္။
ပတၱာႏုေမာဒနာ
သူမ်ားက ေပးလိုက္ေသာ ကိုယ့္ဆီေရာက္လာသည့္ ကုသိုလ္ကို ဝမ္းေျမာက္ျခင္း။
ျမန္မာလို … ေကာင္းေလစြ … ေကာင္းေလစြ … ေကာင္းေလစြ .. သာဓု .. သာဓု … သာဓု ေခၚဆို ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ျဖစ္၏။
အမွ်ေပးေဝရာ၌ ကြယ္လြန္သူမ်ားကို ရည္႐ြယ္ၿပီး အမည္ကို တိုက္႐ိုက္ ေခၚဆို ေပးေဝလွ်င္ ထိုသူမ်ား သာဓုေခၚႏိုင္ေသာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနပါက (ကံမေကာင္း၍ ၿပိတၱာဘဝ ေရာက္ေနပါက) ကုသိုလ္ရၿပီး ခ်က္ခ်င္း အက်ိဳးမ်ား၏။
ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး၏ ေဆြမ်ိဳးမ်ားမွ ေရွးေရွး ဘုရားရွင္မ်ားလက္ထက္ကပင္ ၿပိတၱာဘဝသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကၿပီး၊ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးက အလႉေပး၍ အမွ်ေပးေဝေသာ အခ်ိန္အခါ ကာလက်မွ ကုသိုလ္အမွ်ရခြင့္ ၾကံဳႀကိဳက္၏။
အမွ်ေပးေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္တိုးေၾကာင္း အရွင္အႏု႐ုဒၶါအေလာင္း အႏၷဘာရသူဆင္းရဲကို ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္က မိမိဆီမီးတိုင္မွ မီးကို အမ်ားက ကူးညိႇထြန္းယူျခင္းျဖင့္ မိမိဆီမီးတိုင္မွာ အလင္းေရာင္ မေလ်ာ့သြားသည့္အျပင္ အျခားဆီမီးတိုင္မ်ားေၾကာင့္ ပိုမို ထြန္းလင္းလာေၾကာင္း ဥပမာျပဳ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
ဓမၼႆဝန
တရားနာျခင္း။
အျပစ္ကင္းေသာ အတတ္ကို သင္ယူျခင္း စသည္ကိုလည္း ဓမၼႆဝနထဲ ထည့္ႏိုင္၏။
ဓမၼေဒသနာ
လာဘ္လာဘကို မငဲ့ကြက္ဘဲ တရားေဟာျခင္း။
အျပစ္ကင္းေသာ အတတ္ကို သင္ၾကားေပးျခင္းကိုလည္း ထည့္ႏိုင္၏။
ဒိ႒ိဇုကမၼ
အယူကို ေျဖာင့္မတ္စြာ ျပဳျခင္း။ ကံ, ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္း။
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ၊ အပစာယန၊ ေဝယ်ာဝစၥ၊ ပတၱိဒါန၊ ပတၱာႏုေမာဒနာ၊ ဓမၼႆဝန၊ ဓမၼေဒသနာ၊ ဒိ႒ိဇုကမၼ – ဆယ္မ်ိဳးမွာ ပုည = ေကာင္းမႈ, ႀကိယာ = ျပဳျခင္း, ဝတၳဳ = တည္ရာ၊
ပုညႀကိယဝတၳဳ ဆယ္ပါး = ေကာင္းမႈျပဳျခင္း၏တည္ရာ အက်င့္ ဆယ္ပါး ျဖစ္၏။
ဤ ပုညႀကိယဝတၳဳဆယ္ပါးကို အက်ဥ္းခ်ံဳးက ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ သံုးမ်ိဳးသာ ရ၏။
အပစာယနႏွင့္ ေဝယ်ာဝစၥမွာ ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္ျဖစ္၍ သီလထဲ သြင္းရ၏။
ပတၱိဒါန၊ ပတၱာႏုေမာဒနာမွာ ဣႆာ, မစၧရိယ – မနာလို ဝန္တိုမႈ ကင္းမွ ျဖစ္၍ ဒါနထဲ သြငး္ရ၏။
ဓမၼႆဝန၊ ဓမၼေဒသနာ၊ ဒိ႒ိဇုကမၼတို႔မွာ ကုသိုလ္ကို ပြားမ်ားေစေၾကာင္း ျဖစ္၍ ဘာဝနာထဲ သြင္းရ၏။
အလႉေရစက္ခ်ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ဒါန, သီလ, ဘာဝနာ ကုသိုလ္ေစတနာတို႔ေၾကာင့္ … ဟု ခ်ေပးေလ့ရွိျခင္းမွာ ပရိတ္တရားေတာ္ကို နာၾကားျခင္း၊ တရားေတာ္ကို နာၾကားျခင္းတို႔မွာ ဘာဝနာထဲ အက်ံဳးဝင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒိ႒ိဇုကမၼ – အယူေျဖာင့္မွန္မွသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာတို႔ကို ျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ လိုရာကို ၫႊန္သည့္ သေဘၤာတစ္စီး၏ ပဲ့သဖြယ္ျဖစ္၍ ဒိ႒ိဇုကမၼကို ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ သံုးမ်ိဳးစလံုးမွာ သြင္းယူရ၏။
ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံသည္ –
* ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံအားျဖင့္ ၃-မ်ိဳး
* ကာယဒြါရ၊ ဝစီဒြါရ၊ မေနာဒြါရအားျဖင့္ ၃-မ်ိဳး
* ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာအားျဖင့္ ၃-မ်ိဳး
* ကာမာဝစရကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေစတနာအားျဖင့္ ၈-မ်ိဳး
* ပုညႀကိယဝတၳဳအားျဖင့္ ၁၀-မ်ိဳး ဟု ဆိုႏိုင္၏။
ကာမာဝစရကံမ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေသာ္ –
* အကုသိုလ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေစတနာ ၁၂
* ကုသိုလ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေစတနာ ၈ – စုစုေပါင္း ၂၀ ျဖစ္၏။
+++++
႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ
႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ ငါးပါး (ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္၊ စတုတၳစ်ာန္၊ ပၪၥမစ်ာန္)ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ေစတနာ ျဖစ္၏။
႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံမွာ မေနာဒြါရ – မေနာကံသာ ရွိၿပီး ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္မွသာ ရႏိုင္၏။
အပၸနာ (စ်ာန္၊ မဂ္၊ ဖိုလ္)သို႔ ေရာက္ေသာ ဘာဝနာမေနာကံ ျဖစ္၏။
အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ
အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ကံ ေလးပါး (အာကာသာနၪၥာယတန၊ ဝိညာဏၪၥာယတန၊ အာကိၪၥညာယတန၊ ေနဝသညာနာသညာယတန)ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ေစတနာ ျဖစ္၏။
အပၸနာသို႔ေရာက္ေသာ ဘာဝနာမေနာကံ ျဖစ္၏။
+++++
ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပး၊ ပဝတၱိအက်ိဳးေပး
ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္ေပၚေသာ အခိုက္အတန္႔၌ အက်ိဳးေပးကို ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပး ဟု ေခၚ၏။
ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ၿပီး ပထမဘဝင္စိတ္မွ ေသသည္တိုင္ အက်ိဳးေပးကို ပဝတၱိအက်ိဳးေပး ဟု ေခၚ၏။
အကုသိုလ္ကံ
ဥဒၶစၥၾကဥ္ေသာ အကုသိုလ္ကံ ၁၁-ပါးသည္ အပါယ္ေလးဘံုတြင္ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပး၏။ စိတ္အားျဖင့္ အကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာ သႏၲီရဏစိတ္ ျဖစ္သည္။
ဥဒၶစၥအပါအဝင္ အကုသိုလ္ကံ ၁၂-ပါးသည္ ကာမာဝစရ ၁၁-ဘံုမွာ ပဝတၱိအက်ိဳးကို ေပး၏။ အကုသလဝိပါက္စိတ္ ၇-ပါးတို႔ ျဖစ္၏။ ဥပမာ – မျမင္လိုသည္ကို ျမင္ရျခင္း၊ မၾကားလိုသည္ကို ၾကားရျခင္း .. စသည္တို႔မွာ အကုသိုလ္ကံတို႔၏ အက်ိဳးေပး ျဖစ္၏။
ဃာန၊ ဇိဝွာ၊ ကာယ ၾကဥ္ေသာ အကုသလဝိပါက္ ၄-ခုသည္ အသညသတ္မပါေသာ ႐ူပဘံု ၁၅-ဘံုတြင္ ပဝတၱိအက်ိဳးကို ေပးႏိုင္၏။
ျဗဟၼာမ်ား လူ႔ျပည္စသည္ကို ၾကည့္၍ မျမင္ခ်င္ေသာ အနိ႒ာ႐ုံျမင္ရျခင္း စသည္ ျဖစ္ႏိုင္၏။
ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ
ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ ၈-ခုသည္ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု (လူ႔ျပည္ႏွင့္ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္)တြင္ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးကို ေပး၏။
ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာ သႏၲီရဏႏွင့္ မဟာဝိပါက္ ၈-ခုတို႔ ျဖစ္၏။
ကာမာဝစရသုဂတိ ၇-ဘံုမွာ ပဝတၱိအခါ၌ မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈-ခုႏွင့္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္စိတ္ ၈-ခု၊ ေပါင္း ၁၆-ခုတို႔ အက်ိဳးေပး၏။
အသညသတ္ၾကဥ္ ႐ူပါဝစရ ၁၅-ဘံုမွာ ဃာန၊ ဇိဝွာ၊ ကာယၾကဥ္ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ၅-ခုတို႔ ပဝတၱိအက်ိဳး ေပး၏။
တိဟိတ္ကုသိုလ္
တိဟိတ္ကုသိုလ္ဆိုသည္မွာ ကုသိုလ္ျပဳသည့္အခါ ကံ,ကံ၏အက်ိဳးကို သိသည့္ဉာဏ္ပါေသာ ကုသိုလ္ျဖစ္၏။ ကာမာဝစရကုသိုလ္ ၈-ပါးမွ ဉာဏသမၸယုတ္ ၄-ပါး ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေရစက္ခ်ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက … ကံ,ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ၾကကုန္သည္ ျဖစ္၍ … ဟု ခ်ေပးျခင္း ျဖစ္၏။
ဒြိဟိတ္ကုသိုလ္
ကံ,ကံ၏အက်ိဳးကို သိျမင္ေသာ ဉာဏ္မပါဘဲ အမွတ္တမဲ့ ျပဳလုပ္ေသာ ကံမ်ိဳးျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျပဳရာတြင္ ေပါ့ေပါ့ဆဆ အမွတ္တမဲ့ မျပဳလုပ္ရန္ အေရးႀကီး၏။
ဥကၠဌ္ကုသိုလ္
ေကာင္းတာ ျမင့္ျမတ္တာကို ဥကၠဌ္ဟု ေခၚ၏။
ကုသိုလ္မျပဳမီအခါ၊ ျပဳၿပီးအခါ – ေရွ႕ေနာက္ ကုသိုလ္ျခံရံေသာ ကုသိုလ္ ျဖစ္၏။
ထိုကုသိုလ္ကို ဥကၠဌ္ကုသိုလ္-အျမတ္စားကုသုိလ္ဟု ေခၚ၏။
ကုသိုလ္ျပဳရာတြင္ ေစတနာသံုးတန္ ထက္သန္ ျပ႒ာန္း၍ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ရန္ အေရးႀကီး၏။
ေရစက္ခ်ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက … ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လႉဒါန္းၾကပါကုန္၏ … ဟု ခ်ေပးျခင္း ျဖစ္၏။
ၾသမကကုသိုလ္
ေရွ႕ေနာက္ အကုသိုလ္ျခံရံေသာ ကုသိုလ္ကို ၾသမကကုသိုလ္-အညံ့စားကုသိုလ္ဟု ေခၚ၏။
+++++
ထို႔ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳရာတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္၏ အက်ိဳးကို အျပည့္အဝ ရရွိရန္ ဉာဏ္ပါေသာ အျမတ္စားကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ေလးေလးစားစား ဂ႐ုတစိုက္ ျပဳလုပ္ရန္ အထူး အေရးႀကီး၏။
+++++
အဘိဓမၼာသင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္ အပတ္စဥ္ (၃၃) သင္ခန္းစာ ၿပီးေသာ္၊ နာရီဝက္ခန္႔ အနားရၾကၿပီး၊ အပတ္စဥ္ (၃၄) သင္ခန္းစာကို ေလ့လာ သင္ယူၾကရ၏။
ထိုေနာက္ ေလာကခ်မ္းသာ စေနေန႔ တရားပြဲကို အရွင္ဝဏၰိတက “အေဟာသုခံ နိဗၺာနံ” တရားေတာ္ အဆက္ကို အဆံုးသတ္ ေဟာၾကား ဓမၼဒါနျပဳ၏။
တရားပြဲၿပီးေသာ္ ၁၅-မိနစ္ခန္႔ လက္ေတြ႕တရား႐ႈမွတ္ၾကၿပီး ေကာင္းမႈကုသိုလ္တို႔ကို အမွ်ေပးေဝၾကေလသည္။
သာဓု … သာဓု … သာဓု။