ပစၥည္းပိုင္း – ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္း (၂)
“ေကာင္းၿပီ … တစ္ခုေျပာစရာလိုေသးတယ္။
အဲဒါကေတာ့ အက်ဥ္းပဲ ေျပာမယ္။
ဒီမွာ ေျပာထားတာက အဝိဇၨာေၾကာင့္ သခၤါရျဖစ္တယ္။
သခၤါရေၾကာင့္ ဝိညာဥ္၊
ဝိညာဏ္ေၾကာင့္ နာမ္႐ုပ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာထားတဲ့အခါက်ေတာ့
အေၾကာင္းတစ္ခု အက်ိဳးတစ္ခုဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ိဳး ျဖစ္မေနဘူးလား။
ဗုဒၶဘာသာမွာက အေၾကာင္းတစ္ခု အက်ိဳးတစ္ခုဆိုတဲ့ ဝါဒ၊
အေၾကာင္းတစ္ခု အက်ိဳးအမ်ားႀကီးဆိုတဲ့ ဝါဒ၊
အက်ိဳးတစ္ခု အေၾကာင္းအမ်ားႀကီးဆိုတဲ့ ဝါဒ၊
ဒီ ၃-ခုကို လက္မခံဘူး။
Multiplicity of cause and effect – မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ အက်ိဳးျဖစ္တယ္။
ဒါကို လက္ခံတယ္။
အဲဒါေလး မွတ္ထားရမယ္။
အေၾကာင္းတစ္ခုေၾကာင့္ အက်ိဳးတစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာက လက္မခံဘူး။
အေၾကာင္းမ်ားစြာ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ ျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း အက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္တယ္။ ဒီအယူဝါဒကို ဗုဒၶဘာသာ လက္ခံတယ္။
ဒါေပမယ္လို႔ ထင္ရွားတဲ့အေၾကာင္း၊ သူမ်ားနဲ႔ မဆက္ဆံတဲ့အေၾကာင္းေတြကို ေျပာခ်င္တဲ့ ျပခ်င္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ဒီမွာ အဝိဇၨာေၾကာင့္ သခၤါရ၊ သခၤါရေၾကာင့္ ဝိညာဏ္ […]