ဥယ်ာဥ္ နဲ႔ စိုက္ခင္း

စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ စီရင္စု က်ားမင္းႀကီး႐ြာေန ေမာင္သာထြန္း၏ အေမး

စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ စီရင္စု က်ားမင္းႀကီး႐ြာေန ေမာင္သာထြန္း ရွိခိုး နားေတာ္ေလွ်ာက္ပါသည္ ဆရာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ဘုရား။

(၁) ဘံုသံုးပါးမွာ ဗ်ာဓိတရားသည္ မကင္းဘဲလ်က္ မီးတစ္ဆယ့္တစ္ပါးတြင္ ၎တရားမပါ၊ ႂကြင္းက်န္ရွိသည္ကို က်မ္းဂန္အညီ သိရပါမည့္အေၾကာင္း။

(၂) စိတ္, ေစတသိက္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္, ခႏၶာ, အာယတန, ဓာတ္, သစၥာ, ဣေႁႏၵ, ဗိုလ္, မဂၢင္, စ်ာနင္ စေသာ အဘိဓမၼာက်မ္းကို တတ္ကၽြမ္းသည္ႏွင့္ မဂ္လမ္းကို ပိုင္ေတာ့မည္ဟု ေနထိုင္သူတစ္ရပ္၊ ပဋိပတ္က်င့္စဥ္ကို ကုန္စင္ေအာင္ သိကၽြမ္းမွ မဂ္လမ္းကို ရမည္ ဟု ဘာဝနာမယကို အားက်သူတစ္မ်ိဳး၊ မတိုးသာ မေရွာင္သာ လူႏွစ္ဦးတို႔ ဆည္းပူးၾကသည့္အရာမွာ ဂဂၤါဝါဠဳ သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို႔လက္ထက္ အာသေဝါကင္းကြာ၍ ရဟႏၲာေယာက်္ား ရဟႏၲာမိန္းမ ျဖစ္ၾကသည္အနက္ မည္သည့္တရားက ထက္ျမက္၍ ဖိုလ္မဂ္ကို လ်င္စြာ ရသည္ဟု မ,စ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါမည့္အေၾကာင္းကိုလည္း ရွိခိုးနားေတာ္ေလွ်ာက္ပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား။

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေျဖဆိုခ်က္
ပထမပုစၧာအေျဖ

(၁) ဘံုးသံုးပါးမွာ ဗ်ာဓိတရားသည္ မကင္းဘဲလ်က္ မီးတစ္ဆယ့္တစ္ပါးတြင္ ၎တရားမပါ၊ ႂကြင္းက်န္ရွိသည္ကို က်မ္းဂန္အညီ သိရပါမည့္အေၾကာင္း ဟူေသာ ပထမပုစၧာ၌ –

အေျဖကား။ ။ ဇရာမီး၌ ပါဝင္သည္ဟူ၍ က်မ္းဂန္ႏွင့္အညီ မွတ္ရမည္။
အေၾကာင္းမွာမူကား သစ္လြင္ ႐ႊင္လန္းေသာ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားတို႔ကို ေဟာင္းႏြမ္း ၫိႈးေျခာက္ေစမႈကို ဇရာမီးေလာင္သည္ဟု ဆိုရသည္။
ဗ်ာဓိဟူသည္လည္း ခံ့က်န္း ႐ႊင္လန္းေသာ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားတို႔ကို ကုန္ခန္း ၫိႈးႏြမ္းေစမႈမ်ိဳး ျဖစ္၍ ဇရာမီးသေဘာ ရွိေလသည္။
(ပထမပုစၧာအေျဖ ၿပီး၏။)

ဒုတိယပုစၧာအေျဖ

(၂) အဘိဓမၼာတတ္ကၽြမ္းလွ၍ မဂ္လမ္းကို ပိုင္ေတာ့မည္ဟု ေနထိုင္သူတစ္ရပ္၊
ပဋိပတ္က်င့္စဥ္ကို ကုန္စင္ေအာင္ သိကၽြမ္းမွ မဂ္လမ္းကို ရမည္ဟု ဘာဝနာမယကို အားကိုးသူတစ္မ်ိဳး၊
၎ႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ ဘယ္အမ်ိဳးက သာလြန္ ထက္ျမက္၍ ဖိုလ္မဂ္ကို ျမန္ျမန္ ရႏိုင္မည္ဟု သိလိုပါေၾကာင္း ဟူေသာ ဒုတိယပုစၧာ၌ –

အေျဖကား။ ။ သဗၺညဳဗုဒၶပါရမီမ်ိဳးႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶပါရမီမ်ိဳးကဲ့သို႔ မွတ္ရမည္။
အဘိဓမၼာ တတ္ကၽြမ္းလွေသာ သူ၏ အမႈသည္ သဗၺညဳဗုဒၶ ပါရမီျဖည့္မႈႏွင့္ အလားတူ၏။
မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ျဖည္းျဖည္းေႏွးေႏွးသာ ေရာက္တတ္၏။
ေရာက္ေသာအခါ၌ ႀကီးက်ယ္စြာ ျဖစ္တတ္၏။

အဘိဓမၼာ မတတ္ကၽြမ္းလွဘဲ မိမိ၏ အတၱဟိတ အက်ိဳးမွ်ကို ႐ြယ္ကိုး၍ ဘာဝနာမယကို အားက်ေသာသူသည္ ေျဖာင့္မတ္စြာ သြားပါမူ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ျမန္ျမန္ ေရာက္ႏိုင္၏။
ေရာက္ေသာအခါ၌ ႀကီးက်ယ္စြာ မျဖစ္တတ္။

အဘိဓမၼာ တတ္ကၽြမ္းလွသူ၏ အမႈသည္ သရက္ဥယ်ာဥ္ႀကီး၊ ပိႏၷဲဥယ်ာဥ္ႀကီးကို စိုက္ပ်ိဳးသူႏွင့္ တူ၏။

ဘာဝနာမယသမား၏ အမႈသည္ ဗူးခင္း၊ ဖ႐ုံခင္း၊ မုန္လာခင္း စိုက္ပ်ိဳးသူႏွင့္ တူ၏။

(ဒုတိယပုစၧာအေျဖ ၿပီး၏။)

ေမာင္သာထြန္း၏ ပုစၧာအေျဖ ၿပီး၏။

+++++
စာကိုး
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ႏိုင္ငံတြင္း ပုစၧာအေျဖေပါင္းခ်ဳပ္ (ပထမတြဲ)” မွ

Leave a Reply