အ႐ႈံးႀကီး ႐ႈံးသူ ႏွစ္ဦး


“ကာဠာမ၏ အႏြယ္ျဖစ္ေသာ အာဠာရဂိုဏ္းဆရာႀကီးသည္ ရသင့္ ရထိုက္ေသာ မဂ္ဖိုလ္တရားမွ အ႐ႈံးႀကီး ႐ႈံးေလစြတကား။ အကယ္၍မ်ား အာဠာရဂိုဏ္းဆရာႀကီးသည္ ငါဘုရား ေဟာၾကားအပ္ေသာ ဤတရားေတာ္ကို ၾကားနာရပါမူ လ်င္ျမန္စြာ သစၥာေလးပါးတရားကို ထိုးထြင္း သိျမင္ေလရာ၏။”

“ရာမ၏ သားျဖစ္ေသာ ဥဒကဂိုဏ္းဆရာႀကီးသည္ ရသင့္ ရထိုက္ေသာ မဂ္ဖိုလ္တရားမွ အ႐ႈံးႀကီး ႐ႈံးေလစြတကား။ အကယ္၍မ်ား ဥဒကဂိုဏ္းဆရာႀကီးသည္ ငါဘုရား ေဟာၾကားအပ္ေသာ ဤတရားေတာ္ကို ၾကားနာရပါမူ လ်င္ျမန္စြာ သစၥာေလးပါးတရားကို ထိုးထြင္း သိျမင္ေလရာ၏။”

ဗုဒၶ

(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “မဟာဗုဒၶဝင္” ဒုတိယတြဲ၊ စာ ၄၁၂-၄၁၃)

+++++

ဆားပုလင္းခင္ေမာင္ဝင္း။ ။ ေဟာ … လာပါၿပီဗ်ာ … အဘိဓမၼာေက်ာင္းေတာ္သားႀကီး။

ဆရာေစာ။ ။ ကဲ .. ဆရာေဇ ထိုင္ပါေစဦး။ ဆားပုလင္းက ေနာက္ေတာ့မယ္။

ဆရာေဇ။ ။ ႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ … ေက်ာင္းသားႀကီးဆိုတာ။ ခုဘဝ .. ခဏတာမွာ သင္ယူမယ္ဆို သင္ယူစရာေတြ မကုန္ႏုိင္ဘူး။ အၿမဲ သင္ယူ ေလ့လာေနသူတစ္ဦးဟာ ေက်ာင္းသားပဲေပါ့ဗ်ာ။

ကဖိုးထိ္န္။ ။ ဆရာေဇ .. လုပ္ပါဦးဗ်၊ … ဦးဦးဖ်ားဖ်ား … မေန႔က ၂၀၀၉ ခု ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ စေနေန႔ေနာ္ …။ အဘိဓမၼာသင္တန္းမွာ သင္ယူေလ့လာခဲ့ရတာေလးေတြ မွ်ေဝပါဦး။

ဆားပုလင္း။ ။ အဘိဓမၼာသင္တန္းက ဘယ္ႏွပတ္ရွိသြားၿပီလဲ ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ မေန႔က … ၇-ပတ္ေျမာက္ သင္တန္းေပါ့ဗ်ာ။ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ေလာကီစိတ္ေတြထဲမွာ အဆင့္အျမင့္ဆံုး စိတ္ေတြအေၾကာင္း သင္ရသဗ်။

ဆရာေစာ။ ။ အဆင့္အျမင့္ဆံုး စိတ္ေတြဆိုေတာ့ စိတ္ဝင္စားစရာ အေတာ္ေကာင္းမွာေပါ့။

ဆရာေဇ။ ။ အတိုင္းထက္ အလြန္ေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ျဖဳတ္ဉာဏ္ေလးနဲ႔ သူေတြအတြက္ေတာ့ ျမင္သာ သိသာ႐ုံ ေရးေရးထင္သေပါ့။ ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းလာလို႔ … သာသနာနဲ႔ၾကံဳလို႔၊ တရားေတာ္ေတြ ၾကားနာရလို႔၊ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆည္းကပ္ခြင့္ရလို႔ သင္ယူ ေလ့လာခြင့္ရတာ မဟုတ္လား။ ေက်းဇူးေတာ္ေတြ အနႏၲေပါ့ ဗ်ာ (လက္အုပ္ကေလး ခ်ီလ်က္)။

ကဖိုးထိန္။ ။ ကဲ … ေျပာျပပါဦး ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ ဒီတစ္ပတ္က အ႐ူပါဝစရစိတ္ေတြ အေၾကာင္းဗ်။ အ႐ူပါဝစရစိတ္ဆိုတာက အ႐ူပဘံုေလးဘံုမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ျဖစ္တဲ့ စိတ္ေတြအေၾကာင္းေပါ့။

ကဖိုးထိန္။ ။ အ႐ူပေလးဘံုက ဘာေတြလဲ ဆရာေဇ။ ဘယ္မွာ ရွိတာလဲ။

ဆားပုလင္း။ ။ ဆိုင္ရာအပိုင္း သင္တန္းေတြမွာ ဘံုေတြအေၾကာင္း အေသးစိတ္ သင္ရလိမ့္မယ္။ ကာမ ၁၁-ဘံု၊ ျဗဟၼာ့ဘံု ၂၀၊ ေပါင္း ဘံု ၃၁။ ျဗဟၼာ့ဘံု ၂၀ မွာ ႐ူပ ၁၆-ဘံု၊ သူ႔အထက္က ႐ုပ္မရွိ နာမ္သာရွိတဲ့ အ႐ူပ ေလးဘံု … (၁) အာကာသာနၪၥာယတနဘံု၊ (၂) ဝိညာဏၪၥာယတနဘံု၊ (၃) အာကိၪၥညာယတနဘံု နဲ႔ (၄) ေနဝသညာ နာသညာယတနဘံု ဆိုၿပီး ရွိတယ္။ ေနဝသညာ နာသညာယတနဘံုက အထက္ဆံုး။ အထက္ဘဝဂ္ဆိုတာ ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား ကဖိုးထိန္။

ဆရာေစာ။ ။ ကဖိုးထိန္ကလဲ ဓမၼစၾကာ႐ြတ္ေနရဲ႕သားနဲ႔။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဓမၼစၾကာမွာ ဘုမၼစိုးနတ္ေတြကေနတဆင့္ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္၊ ၿပီး ‘အကနိ႒’ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လို႔ ဆိုတယ္။

ဆားပုလင္း။ ။ မွန္တာေပါ့ ကဖိုးထိန္။ အထက္ဆံုး ျဗဟၼာ့ဘံု ေလးခုက ႐ုပ္မရွိဘဲ နာမ္သာရွိတဲ့ ဘံုေတြဆိုေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကို မၾကားသိႏိုင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အျပစ္ရွိတဲ့ အရပ္ ၈-မ်ိဳးထဲေတာင္ ပါတာ မဟုတ္လား။ အကနိ႒ျဗဟၼာ့ဘံုကေတာ့ ႐ုပ္သာရွိ၊ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးရွိတဲ့ ျဗဟၼာ့ဘံု ၁၆-ဘံုထဲက အထက္ဆံုးဘံု။

ဆရာေစာ။ ။ ကဲ … ကဲ … ဆရာေဇရဲ႕ စကား အဆက္ျပတ္သြားပါဦးမယ္။ ဆက္ပါဦး ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ အ႐ူပါဝစရစိတ္ေတြက စုစုေပါင္း ၁၂-ပါး ရွိတယ္။

‘အာကာသာနၪၥာယတနစိတ္’၊
‘ဝိညာဏၪၥာယတနစိတ္’၊
‘အာကိၪၥညာယတနစိတ္’၊
‘ေနဝသညာ နာသညာယတနစိတ္’ ဆိုတဲ့ “အ႐ူပါဝစရကုသိုလ္စိတ္” ၄-ပါး။

ဒီနည္းတူ အက်ိဳးစိတ္ေတြျဖစ္တဲ့ “အ႐ူပါဝစရဝိပါက္စိတ္” ၄-ပါး၊ ျဖစ္ကာမွ်ျဖစ္တဲ့ “အ႐ူပါဝစရႀကိယာစိတ္” ၄-ပါး ဆိုေတာ့ ေလးသံုးလီ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ေပါ့ဗ်ာ။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဒီစိတ္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္နဲ႔ စိတ္ျဖစ္ပံုအေၾကာင္းေတြလဲ ရွင္းျပပါဦး ဆရာေဇရဲ႕။

ဆရာေဇ။ ။ ကဖိုးထိန္ကလဲ … ေစာေစာကပဲ စကားပလႅင္ခံထားတယ္ေလဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ျဖဳတ္ဦးေဏွာက္ ျဖဳတ္ဉာဏ္သာ ရွိတဲ့သူေတြအေနနဲ႔ သင္တန္းမွာ မွတ္လာတဲ့ မွတ္စုေတြကို ျပန္ဖတ္ျပမွ ရမွာေပါ့။ ေနဦး … မွတ္စုစာအုပ္ ပါလာတယ္။ ဒီ အ႐ူပါဝစရစိတ္ေတြ အမ်ိဳးအစား ၄-မ်ိဳး ျပားတာက ႐ူပါဝစရစိတ္ေတြ ၅-မ်ိဳး ျပားတာနဲ႔ မတူဘူးဗ်။

ကဖိုးထိန္။ ။ ျပားတယ္ ဆိုတာ ဘာလဲ ဆရာေဇ။

ဆရာေစာ။ ။ အမ်ိဳးအစား ကြဲျပားတယ္ … ၄-မ်ိဳးရွိတယ္ေပါ့ ဗ်ာ။

ဆရာေဇ။ ။ ‘႐ူပါဝစရစိတ္ ၅-ပါး’က ‘စ်ာန္အဂၤါ’ေပၚ မူတည္ၿပီး ကြဲျပားတယ္။ ‘အ႐ူပါဝစရစိတ္’ေတြက်ေတာ့ ‘မွီတြယ္အပ္တဲ့ အာ႐ုံ’၊ ‘လြန္ေျမာက္အပ္တဲ့ အာ႐ုံ’အားျဖင့္ ကြဲျပားတယ္။ စ်ာန္အဂၤါအေနနဲ႔ေတာ့ ႐ူပါဝစရစိတ္ ၅-ပါးထဲက ပၪၥမစ်ာန္စိတ္နဲ႔ အတူတူပဲ။ ‘ဥေပကၡာ’ နဲ႔ ‘ဧကဂၢတာ’ ဆိုတဲ့ စ်ာန္အဂၤါ ႏွစ္ခုပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စ်ာန္အေနနဲ႔ ေျပာရင္ အ႐ူပါဝစရစိတ္အားလံုးကို ‘ပၪၥမစ်ာန္’ထဲ ထည့္ရတယ္။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဘာ အာ႐ုံေတြကို မွီတြယ္ၿပီး၊ ဘယ္အာ႐ုံေတြကို လြန္ေျမာက္တာလဲ ဆရာေဇ။

ဆရာေစာ။ ။ မွီတြယ္ လြန္ေျမာက္တဲ့ အာ႐ုံေတြ မေျပာခင္ အာကာသာနၪၥာယတနစိတ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ေျပာစမ္းပါဦး ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ အဓိပၸာယ္နဲ႔အတူ မွီတြယ္တဲ့ အာ႐ုံ၊ လြန္ေျမာက္တဲ့ အာ႐ုံေတြကို တခါထဲ ေျပာသြားတာေပါ့ ဗ်ာ။ ေဟာဒီမွာ … ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာ မွတ္လာပါတယ္ ဗ်။

႐ူပါဝစရ ပၪၥမစ်ာန္ကို ရၿပီးသူ တစ္ဦးဟာ ေရွ႕တဆင့္ တက္ခ်င္ေတာ့ ကသိုဏ္း ၁၀-ပါးထဲက အာကာသကသိုဏ္းက လြဲၿပီး က်န္ ကသိုဏ္း ၉-ပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို အားထုတ္ရသတဲ့။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဘာျဖစ္လို႔ အာကာသကသိုဏ္းကို ခ်န္ထားရတာလဲ ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ ‘အာကာသ’ဆိုတာ ကြက္လပ္၊ ဟင္းလင္းျပင္ဆိုေတာ့ ဒီေနရာမွာ အားထုတ္မရတာမို႔ ခ်န္ထားရတာလို႔ ဆိုတယ္။ အဲဒီလို အာကာသကသိုဏ္းမွ အပ က်န္ ၉-ပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို အားထုတ္ေတာ့ ‘ကသိုဏ္းနိမိတ္’ေပ်ာက္ၿပီး၊ က်န္ရစ္တဲ့ ‘ေကာင္းကင္ပညတ္’ (ဒီေနရာမွာ ‘ေကာင္းကင္’ဆိုတာ ႐ိုး႐ိုး ေျပာေနက် ေကာင္းကင္ႀကီးကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ခုနက ‘ကသိုဏ္းနိမိတ္’ေပ်ာက္ၿပီး က်န္ရစ္တဲ့ ‘ကြက္လပ္’ ‘Space’ ကို ေျပာတာ၊ ဒါကိုလဲ ဆရာေတာ္ ရွင္းျပ ပို႔ခ်သြားပါတယ္။) ကို အာ႐ုံုျပဳ ပြားမ်ားရာက ရရွိ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စ်ာန္စိတ္၊ အ႐ူပါဝစရ ပထမစ်ာန္စိတ္ေပါ့ဗ်ာ။ ‘အာကာသာနၪၥာယတနစိတ္’။

ဆားပုလင္း။ ။ အာကာသကသိုဏ္းမွာ အာကာသဆုိတာကလဲ ကြက္လပ္၊ ကသိုဏ္းနိမိတ္ေပ်ာက္ၿပီး က်န္ရစ္တာကလဲ ကြက္လပ္ (ေကာင္းကင္ပညတ္)ဆိုေတာ့၊ ကြက္လပ္ကေန ေရွ႕တဆင့္ ကြက္လပ္ဆိုတာ မလြယ္၊ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ေပါ့ဗ်ာ။

ဆရာေဇ။ ။ ‘အာကာသာနၪၥယတနစိတ္’ရဲ႕ ျမန္မာျပန္ အဓိပၸာယ္က “အဆံုးမရွိေသာ ေကာင္းကင္ပညတ္ကို အာ႐ုံျပဳေသာ စ်ာန္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာစိတ္”၊ စာထဲပါတဲ့အတိုင္းက “အာကာသၾကဥ္ေသာ ကသိုဏ္း ၉ ပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို ခြာ၍ ရအပ္ေသာ အဆံုးမရွိေသာ ေကာင္းကင္ပညတ္ကို အာ႐ုံျပဳေသာ စ်ာန္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာစိတ္”။

မွီတြယ္အပ္တဲ့ အာ႐ုံက ‘ေကာင္းကင္ပညတ္’၊ လြန္ေျမာက္အပ္အာ႐ုံက ‘ကသိုဏ္းပညတ္’။

ဆရာေစာ။ ။ ဒုတိယ အ႐ူပါဝစရစ်ာန္စိတ္က ….။

ဆရာေဇ။ ။ ‘ဝိညာဏၪၥာယတနစိတ္’ – “အဆံုးမရွိေသာ ပထမ အ႐ူပါဝစရစိတ္ကို အာ႐ုံျပဳေသာ စ်ာန္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ စိတ္”။

မွီတြယ္အပ္အာ႐ုံက ‘ပထမအ႐ူပါဝစရစိတ္’၊ လြန္ေျမာက္အပ္အာ႐ုံက ‘ေကာင္းကင္ပညတ္’။

ကဖိုးထိန္။ ။ တတိယက …။

ဆရာေဇ။ ။ ‘အာကိၪၥညာယတနစိတ္’ – “ပထမအ႐ူပါဝစရစိတ္၏ မရွိျခင္း (နတၳိေဘာ)ပညတ္ကို အာ႐ုံျပဳေသာ စ်ာန္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ စိတ္”။

မွီတြယ္အပ္အာ႐ုံက ‘နတၳိေဘာပညတ္’၊ လြန္ေျမာက္အပ္အာ႐ုံက ‘ပထမအ႐ူပါဝစရစိတ္’။

ဆားပုလင္း။ ။ စတုတၳ ‘ေနဝသညာနာသညာယတနစိတ္’။

ဆရာေဇ။ ။ ‘ေနဝသညာနာသညာယတနစိတ္’ – “႐ုန္႔ရင္းေသာ သညာကား မရွိ၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ သညာ မရွိသည္ မဟုတ္ေသာ မနာယတန၊ ဓမၼာယတန၌ ပါဝင္ေသာ စိတ္”။

မွီတြယ္အပ္အာ႐ုံက ‘တတိယအ႐ူပါဝစရစိတ္’၊ လြန္ေျမာက္အပ္အာ႐ုံက ‘နတၳိေဘာပညတ္’။

ဆားပုလင္း။ ။ ဒီ ‘ေနဝသညာနာသညာယတနစိတ္’ကေတာ့ ေလာကီစိတ္ေတြထဲမွာ နံပါတ္ဝမ္း တစ္ဂဏန္းပဲ။ သိမ္ေမြ႕တယ္။

ဆရာေဇ။ ။ မေန႔ကထိ သင္ခဲ့ရတဲ့ စိတ္ေတြကို ဆရာေတာ္က အုပ္စုေလးေတြ ခြဲျပတယ္။ ဟိုး … အစကေန အကုသိုလ္စိတ္ေတြကေန စေျပာမယ္။

အကုသိုလ္စိတ္ ၁၂ ပါးနဲ႔ အဟိတ္စိတ္ ၁၈ ပါး ႏွစ္ခုေပါင္း ၃၀ ကို ျမန္မာျပည္မွာ အေသာဘဏစိတ္ ၃၀ လို႔ ေခၚတယ္။ အုပ္စုေလး တစ္ခုေပါ့။

အေသာဘဏစိတ္ ၃၀ နဲ႔ ကာမာဝစရေသာဘဏစိတ္ ၂၄ ပါး၊ စုစုေပါင္း ၅၄ ပါးကို ကာမာဝစရစိတ္ ၅၄ ပါး၊ ဒါမွမဟုတ္ ကာမစိတ္ ၅၄ ပါး။

႐ူပါဝစရစိတ္ ၁၅ ပါးနဲ႔ အ႐ူပါဝစရစိတ္ ၁၂ ပါး၊ ႏွစ္ခုေပါင္းကို ‘မဟဂၢဳတ္စိတ္’ ၂၇ ပါး။
(မဟဂၢဳတ္စိတ္=ျမတ္ေသာ စ်ာန္ရပုဂၢိဳလ္တို႔သာ ရအပ္ ေရာက္အပ္ေသာ စိတ္)

ကာမစိတ္ ၅၄ ပါးနဲ႔ မဟဂၢဳတ္စိတ္ ၂၇ ပါး၊ ႏွစ္ခုေပါင္းကိုေတာ့ ‘ေလာကီစိတ္’ ၈၁ ပါး။ ေလာကမွာ ဘုရားရွင္ မပြင့္ထြန္း မေပၚေပါက္သည့္တိုင္ နည္းမွန္လမ္းမွန္ က်င့္ၾကံပြားမ်ားရင္ ရႏိုင္တဲ့ စိတ္ေတြတဲ့။ အျမင့္ဆံုး နံပါတ္တစ္စိတ္လို႔ ဆိုရေလာက္တဲ့ ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္စိတ္တိုင္ေအာင္ေပါ့ဗ်ာ။

ဆားပုလင္း။ ။ ဘုရားရွင္ ဘုရားမျဖစ္မီ နည္းယူခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးႏွစ္ဦးအနက္ တစ္ဦးက ဒီအျမင့္ဆံုးစ်ာန္တိုင္ေအာင္၊ တစ္ဦးက တတိယအ႐ူပစ်ာန္တိုင္ေအာင္ ရခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဘယ္သူေတြကို ေျပာတာလဲ ဆားပုလင္း။

ဆရာေစာ။ ။ အာဠာရဆရာႀကီးနဲ႔ ဥဒကဆရာႀကီးပဲေပါ့။ မဟုတ္ဘူးလား ဆားပုလင္း။

ဆားပုလင္း။ ။ ဟုတ္တာေပါ့ ဆရာေစာ။ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္ၿပီး အင္မတန္ ဉာဏ္ထက္ျမက္ၾကတဲ့ ဆရာႀကီးေတြေပါ့။ ဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားမျဖစ္မီ ကာဠာမမ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္တဲ့ အာဠာရဂိုဏ္းဆရာႀကီးထံ ပထမ သြားၿပီး တပည့္ခံတယ္။ အာဠာရဆရာႀကီး ရတဲ့ အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္တိုင္ေအာင္ အလြယ္တကူ ရေတာ့ ဒီဆရာႀကီးက ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာျဖစ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ ဂိုဏ္းသားတစ္ဝက္ကို ေပးတယ္။ သူအပူေဇာ္ခံရသလို အပူေဇာ္ အခ်ီးအေျမႇာက္ ခံေစတယ္။ သူနဲ႔အတူ ဂိုဏ္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ ဆရာႀကီးလုပ္ဖို႔ ေျပာတယ္။

ဥဒကဂိုဏ္းဆရာႀကီးကေတာ့ ဘုရားရွင္ ဘုရားမျဖစ္မီ တပည့္ခံတဲ့အခ်ိန္မွာ … သူကေတာ့ ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္ကို မရေသးဘူး။ သူ႔အေဖျဖစ္တဲ့ ရာမဆိုတဲ့ ဆရာႀကီးကသာ အဲဒီစ်ာန္ထိ ရတယ္။ သူသိထားတဲ့ သူ႔အေဖ ရာမရဲ႕နည္းကို သင္ျပေပးတယ္။ ဒါကိုလဲ အလြယ္တကူနဲ႔ တတ္ေျမာက္သြားေတာ့ … သူ႔က်ေတာ့ ဂိုဏ္းတစ္ခုလံုးကို အပ္တယ္။ သူ႔အေဖသာ ရၿပီး သူ႔မွာက်ေတာ့ မရေသးပဲကိုး။ အခ်ီးေျမႇာက္ အပူေဇာ္ခံေစတယ္။ ဂိုဏ္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ေျပာတယ္။ ဥဒကဆရာႀကီးကေတာ့ ေနာင္ သူဆက္လက္ ပြားမ်ား အားထုတ္ၿပီး ဒီစ်ာန္ကို ရတယ္လို႔ ဆိုတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီး တရားဦးေဟာဖို႔ ဆင္ျခင္တဲ့အခါ အင္မတန္ ဉာဏ္ထက္ျမက္ၾကတဲ့ ဒီဆရာႀကီး ႏွစ္ဦးေပၚလာတာ ျဖစ္တယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီဆရာႀကီးႏွစ္ဦးက ကြယ္လြန္သြားၿပီး ႐ုပ္မရွိ နာမ္သာရွိတဲ့ ျဗဟၼာ့ဘံုမွာ ျဖစ္ေနတယ္။ ရသင့္ ရထိုက္ေသာ မဂ္ဖိုလ္တရားကို မရႏိုင္ေတာ့တဲ့အတြက္ အ႐ႈံးႀကီး ႐ႈံးရတယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဒါနဲ႔ … ဘုရားရွင္မွာ ဆရာမရွိဘူးဆို။

ဆားပုလင္း။ ။ ဒီေမးခြန္းေလးရဲ႕အေျဖက “မိလိႏၵပဥႇာ”မွာ ရွိတယ္။

မိလိႏၵမင္းႀကီးက ေမးတယ္။ “အရွင္ဘုရား (နာဂေသန)၊ ဘုရားရွင္သည္ ဥပကတကၠတြန္းႏွင့္ ေတြ႕ေသာကာလ … အို ဥပက၊ ငါ့အား ဆရာမရွိ၊ ငါႏွင့္တူေသာ သူသည္ နတ္ႏွင့္တကြေသာ ေလာက၌ မရွိ၊ ငါ့အား ၿပိဳင္ဘက္ မရွိဟု ေဟာေတာ္မူ၏။

တဖန္လည္း ခ်စ္သား ရဟန္းတို႔၊ ကာလာမ၏ သားျဖစ္ေသာ အာဠာရရေသ့သည္ ဆရာျဖစ္၍ အေႏၲဝါသိက တပည့္ျဖစ္ေသာ ငါ့ကို မိမိကိုယ္ႏွင့္ ထပ္တူ ထားေပ၏။ ငါ့အား မြန္ျမတ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ပူေဇာ္၏ ဟု ေဟာေတာ္မူ အပ္၏”

ဒီေဟာၾကားခ်က္ ႏွစ္ခု ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္မေနဘူးလား ဆိုၿပီး။

တခ်ိဳ႕ မိစၧာဒိ႒ိသမားေတြက ဒီလို ေမးခြန္းေလးေတြမ်ိဳး ယူၿပီး အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ နည္းပါးသူေတြကို လွည့္ျဖားတတ္ၾကတယ္။

ပထမ ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္က ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီး အခ်ိန္ကာလကို ရည္ၫႊန္းတယ္။

ဒုတိယ ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္က သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို မရမီ၊ ဘုရားမျဖစ္ေတာ္မူမီ၊ ဘုရားေလာင္းျဖစ္စဥ္ ဆရာအျဖစ္ကို ရည္႐ြယ္ၿပီး ေဟာၾကားေတာ္မူတာ ျဖစ္တယ္လို႔ အရွင္နာဂသိန္က ေျဖၾကားေတာ္မူပါတယ္။

အဲဒီမွာ ဘုရားေလာင္းျဖစ္စဥ္ ဘုရားမျဖစ္မီကာလ ဆရာငါးဆက္ကို ျပထားေသးတယ္။

(၁) ဘုရားရွင္ ဖြားေသာကာလ လကၡဏာဖတ္တဲ့ ပုဏၰား ရွစ္ေယာက္၊
(၂) ငယ္စဥ္ကာလ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းႀကီးက သဒၵါက်မ္း၊ ဗ်ာက႐ိုဏ္းက်မ္း စသည္ကို သင္ေစေသာ သဗၺမိတၱပုဏၰား၊
(၃) ဘုရားေလာင္း ေတာထြက္ ရဟန္းျပဳရန္ သံေဝဂရေစအပ္ေသာ နတ္သား၊
(၄) ကာဠာမမ်ိဳးႏြယ္ အာဠာရဂိုဏ္းဆရာႀကီး၊
(၅) ရာမ၏သား ဥဒကဂိုဏ္းဆရာႀကီး တို႔ဟာ ဘုရားရွင္ သစၥာေလးပါး မသိမီ ေရွးကာလ၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ မရမီ ေရွးကာလက ဆရာေတြ ျဖစ္တယ္ တဲ့။

ဆရာေဇ။ ။ မွတ္သားစရာပါပဲ။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဆရာေဇ သင္တန္းတက္ေနတာ ခုဆို ၇-ပတ္ေျမာက္ေတာင္ ၿပီးသြားၿပီဆိုေတာ့ ခုမွ ကၽြန္ေတာ္ လာတက္ရင္ ျဖစ္ပါ့မလား … ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ ျဖစ္တာေပါ့ဗ်ာ … ပို႔ခ်ၿပီး သင္တန္းေတြအတြက္ ဆရာေတာ္ အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသရဲ႕ အသံသြင္း စီဒီလည္း ရွိပါတယ္ ဗ်ာ။ နည္းနည္းေလးသာ ႀကိဳးစားၿပီး နားေထာင္ နာယူ ေလ့လာလိုက္။ ေလာကခ်မ္းသာ ဆရာေတာ္ကလဲ မွတ္ဖြယ္ သိဖြယ္ေတြကို ပို႔ခ်ေပးပါေသးတယ္။ ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္လဲ ရွိေတာ့ ကိုယ္မသိ နားမလည္တာေတြ ေမးျမန္းႏိုင္ပါတယ္။ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးခ်ိန္ နည္းနည္း ပိုလိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ သင္တန္းမစခင္ ႀကိဳလာၿပီး ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္ကို ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သားပဲ … ကဖိုးထိန္။

ဆရာေစာ။ ။ သင္တန္းမွတ္စု စာ႐ြက္စာတမ္းေတြေရာ မေပးဘူးလား ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ ေပးပါ့ဗ်ား … ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္ကလည္း ေဝငွပါတယ္။ သင္တန္းသားေတြ အခ်င္းခ်င္းကလည္း မွတ္စုမွတ္ရာ ကိုယ္ေလ့လာထားၾကတာေတြကို ေဝငွၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသရဲ႕ သင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္ အျပည့္အစံုဆိုရင္ ျမန္မာျပည္မွာ အတြဲ ၅-တြဲ ခြဲၿပီး ထုတ္ေဝထားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က မွာယူၿပီး ကိုယ္ပိုင္ သိမ္းဆည္း ဖတ္႐ႈ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

ဆားပုလင္း။ ။ ျမန္မာျပည္က အဘိဓမၼာ အထြန္းကားဆံုးႏိုင္ငံဆိုေတာ့ အဘိဓမၼာဆိုင္ရာ စာအုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သင္တန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အသံသြင္း စီဒီနဲ႔ တဖံု၊ သင္တန္းကို ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ေနရသလို ဗြီစီဒီနဲ႔ တသြယ္ … အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။

ဆရာေဇ။ ။ မွန္ပါတယ္ … အဘိဓမၼာကို စေလ့လာ သင္ယူတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဆရာတစ္ဦးရဲ႕ သင္တန္းတစ္ခု ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ခု ေလ့လာ သင္ယူတာ ပိုေကာင္းမယ္နဲ႔ တူတယ္။ တျခား ဉာဏ္ထက္တဲ့ လူေတြ၊ လူငယ္လူ႐ြယ္ေတြေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။

ကဖိုးထိန္။ ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္ အျပည့္အစံု … စာအုပ္စာတမ္းအေနနဲ႔လဲ ရွိတယ္ … အသံသြင္း စီဒီအေနနဲ႔လဲ ရွိတယ္ ဆိုေတာ့ … အိမ္မွာပဲ ကိုယ့္ဘာသာ ေလ့လာရင္ေကာ မျဖစ္ဘူးလား ဆရာေဇ။

ဆရာေဇ။ ။ မျဖစ္ဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာဘူး။ မေန႔က ကၽြန္ေတာ္ သင္တန္းတက္ရတာကေလးကို ေျပာျပမယ္။

စေနေန႔သင္တန္းတက္ရမယ္ဆို ေသာၾကာေန႔ညေနေလာက္ကတည္းက အသိ ရွိေနၿပီ။ နက္ျဖန္ခါ စေနေန႔ အဘိဓမၼာသင္တန္းသြားရမယ္ဆိုတာ။ အခ်ိန္ရေတာ့ သင္ၿပီးခဲ့တာေလးေတြ ျပန္ၾကည့္တယ္ .. ဖတ္တယ္။

စေနေန႔ေတာ့ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္းကို သြားတယ္။ ဆရာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕တယ္။ တျခား ဦးဇင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕တယ္။ အတူတက္တဲ့ သင္တန္းသား မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ေတြ႕တယ္။

ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဒုလႅဘရဟန္းဝတ္သူတစ္ဦးရွိေတာ့ ရဟန္းဝတ္တဲ့ အစီအစဥ္ေလးကို ၾကည္ညိဳရတယ္။

အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သင္တန္း အသံသြင္း စီဒီကုိ မဖြင့္ခင္ ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္က အဲဒီေန႔ ပို႔ခ်မယ့္ သင္ခန္းစာရဲ႕ မွတ္ဖြယ္ သိဖြယ္ေတြကို အက်ဥ္း ရွင္းျပတယ္။

ပို႔ခ်ခ်က္ သင္တန္းၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕ သင္တန္းသားေတြက အဆာေျပ စားေသာက္ဖို႔ အစားအစာေတြ ယူလာ၊ ေစတနာအျပည့္အဝနဲ႔ ေကၽြးေမြးတယ္။

ညေန ၆ နာရီေတာ့ ဆရာေတာ္ အရွင္စကၠိႏၵက “ေဒါသေရွ႕ထား သူ႔အမွား”ဆိုတဲ့ ေလာကခ်မ္းသာ စေနေန႔ တရားပြဲကို ခ်ီးျမႇင့္တယ္။

တရားပြဲ မစမီ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္သံုးပါးကို ၾကည္ညိဳတယ္။ ငါးပါးသီလ ခံယူတယ္။ ျဖဴစင္ ၾကည္လင္ေနတဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ သတၱဝါေတြ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ၊ ေဘးရန္ကင္းေစေၾကာင္း ေမတၱာပို႔သတယ္။

“ေဒါသေရွ႕ထား သူ႔အမွား”တရားေတာ္က အရွင္စကၡဳပါလမေထရ္ရဲ႕ အေၾကာင္း ျဖစ္တယ္။ အခ်ိန္အတိုင္းအတာေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ဝတၳဳဇာတ္ေၾကာင္းကိုသာ ေဟာၾကား နာယူရတယ္။

တရားပြဲၿပီးေတာ့ ဆယ္မိနစ္ တရား႐ႈမွတ္ ပြားမ်ားၾကရတယ္။

ၿပီးေတာ့ ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို သတၱဝါအားလံုးအား အမွ်ေပးေဝၾကတယ္။

အိမ္မွာပဲ ကိုယ့္ဘာသာ ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်က္ေတြထဲက ကိုယ့္ဘာသာ ျပဳႏိုင္ ရႏိုင္မယ့္ အခ်က္ေတြကို ရွာၾကည့္ေပါ့ ကဖိုးထိန္။

ကဖိုးထိန္။ ။ သာဓု … သာဓု … သာဓု ပါ ဆရာေဇ။ ကိုယ္တိုင္ သင္တန္းလာတက္ႏိုင္ေအာင္လဲ ႀကိဳးစားပါဦးမယ္။

ဆရာေဇ/ဆားပုလင္း/ဆရာေစာ။ ။ သာဓု … သာဓု … သာဓု …။

Leave a Reply