စိတ္အစဥ္အတန္း (၃) – တဒါ႐ုံကို သတ္မွတ္ျခင္း
မဂ္ဖိုလ္ရတယ္ဆိုရင္ မဂၢဝီထိ ျဖစ္ကို ျဖစ္ရတယ္။
အကၽြတ္တရားရတယ္ဆိုတာ ဒါကို ေခၚတာ။ ဒီ မဂၢဝီထိမျဖစ္ဘဲနဲ႔ မဂ္ဖိုလ္ရတယ္လို႔ မရွိဘူး။
မဂၢဝီထိျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ဒီဝီထိထဲမွာ ကာမာဝစရေဇာေတြ ပါေနတယ္။ အဲဒီ ကာမာဝစရေဇာေတြဟာ ဘာေတြလဲဆိုရင္ ဝိပႆနာေဇာေတြ။ ဝိပႆနာေဇာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဝိပႆနာ ေရွ႕သြားမရွိဘဲနဲ႔ မဂ္ဖိုလ္ရတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားက ဂါထာတစ္ပုဒ္ ေဟာလိုက္လို႔ ဂါထာနာရသည္၏ အဆံုး၌ ေသာတာပန္တည္သြားတယ္ စသည္ျဖင့္ ဝတၳဳဇာတ္ေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဓမၼပဒဝတၳဳေၾကာင္းေတြ ဖတ္ရင္ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို အခါမွာလည္းပဲ ဝိပႆနာ လံုးဝ မ႐ႈဘဲနဲ႔ေတာ့ အကၽြတ္တရားရသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ စသည္ ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။
ဝိပႆနာေတာ့္ ႐ႈရေသးတာပဲ။
ဒါေပမယ္လို႔ အလြန္ လ်င္ျမန္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း ရသြားသလို ထင္ရတယ္။
တရားနာရင္းပဲ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱကေတာ့ ႐ႈရတယ္ေနာ္၊ ႐ႈမိသြားတာေပါ့ ေလ။
ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ မပါဘဲနဲ႔ မဂ္ဖိုလ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ေသခ်ာကို မွတ္ထားၾက။
(အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ)
+++++
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၀ ရက္ စေနေန႔ ညေန ၄း၀၀ နာရီတြင္ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္း၌ ဆရာေတာ္ အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာသင္တန္း (၂၄)ပတ္ေျမာက္ ပို႔ခ်ခ်က္ သင္ခန္းစာကို ေလ့လာ သင္ယူၾကရသည္။
ဆရာေတာ္ အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ အသံသြင္း ပို႔ခ်ခ်က္သင္ခန္းစာကို မေလ့လာ မသင္ယူရမီ ေရွးဦးစြာ ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္က အဘိဓမၼာသင္တန္းသူ သင္တန္းသားမ်ား အေထာက္အကူ ရေစရန္၊ သင္ၾကားခဲ့ၿပီး အဘိဓမၼာသင္ခန္းစာမ်ားကို ပိုမို ေက်ညက္ နားလည္ သေဘာေပါက္ေစရန္ ညေန ၄း၀၀ နာရီမွ ၅း၀၀ နာရီထိ သင္ၾကားပို႔ခ်သြား၏။
ဆရာေတာ္ အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ (၂၄)ပတ္ေျမာက္ ပို႔ခ်ခ်က္သင္ခန္းစာျဖစ္ေသာ ‘ကာမေဇာ ေနာင္ အပၸနာေဇာ’၊ ‘မဂၢဝီထိ’၊ ‘တဒါ႐ုံသတ္မွတ္ျခင္း’၊ ‘အာဂႏၲဳကဘဝင္’ အေၾကာင္းကို ညေန ၅း၀၀ နာရီမွ ၆း၀၀ နာရီအထိ ေလ့လာ သင္ယူၾကရသည္။
+++++
ကာမေဇာ ေနာင္၊ အပၸနာေဇာ
ေသာမနႆ သဟဂုတ္ေဇာ ေနာင္, ေသာမနႆ အပၸနာ
ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ေဇာ ေနာင္, ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ အပၸနာ
ကုသိုလ္ ေနာင္, ကုသိုလ္ႏွင့္ ေအာက္ဖိုလ္ ၃-ခု
ႀကိယာ ေနာင္, ႀကိယာႏွင့္ အရဟတၱဖိုလ္ ေႏွာင္း၏။
မဟာကုသိုလ္ ၈-ခုအနက္ ပထမ ၂-ခု ျဖစ္ေသာ မဟာကုသိုလ္ ေသာမနႆ သဟဂုတ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ ၂-ခု ေနာင္ – ႐ူပါဝစရကုသိုလ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– ေသာတာပတၱိမဂ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– သကဒါဂါမိမဂ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– အနာဂါမိမဂ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– အရဟတၱမဂ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– ေသာတာပတၱိဖိုလ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– သကဒါဂါမိဖိုလ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– အနာဂါမိဖိုလ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
မဟာကုသိုလ္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ ၂-ခု ေနာင္ – ႐ူပါဝစရ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– အ႐ူပါဝစရ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– ေသာတာပတၱိမဂ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– သကဒါဂါမိမဂ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– အနာဂါမိမဂ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– အရဟတၱမဂ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– ေသာတာပတၱိဖိုလ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– သကဒါဂါမိဖိုလ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– အနာဂါမိဖိုလ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
မဟာႀကိယာ ေသာမနႆသဟဂုတ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ ၂-ခု ေနာင္ – ႐ူပါဝစရႀကိယာ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– အရဟတၱဖိုလ္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ (၄)
မဟာႀကိယာ ဥေပကၡာသဟဂုတ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ ၂-ခု ေနာင္ – ႐ူပါဝစရ ႀကိယာ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
– အ႐ူပါဝစရ ႀကိယာ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္,စတုတၳစ်ာန္ (၄)
– အရဟတၱဖိုလ္ ပၪၥမစ်ာန္ (၁)
+++++
မဂၢဝီထိ
မဂၢဝီထိသည္ စ်ာနဝီထိႏွင့္ ဆင္တူ၏။
ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္း တရားအားထုတ္၍ ဉာဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ တက္သြားကာ တရားထူးရေသာ အခ်ိန္တြင္ မဂၢဝီထိ ျဖစ္၏။
မႏၵပညာပုဂၢိဳလ္၏ မဂၢဝီထိ (ပထမဆံုး မဂ္ရစဥ္ ျဖစ္ေသာ ဝီထိ)
ဘဝဂၤစလန —› ဘဝဂၤုပေစၧဒ —› မေနာဒြါရာဝဇၨန္း —› ပရိကံ —› ဥပစာ —› အႏုလံု —› ေဂါၾတဘူ —› မဂ္ —› ဖိုလ္ —› ဖိုလ္ —› ဘဝင္
တိကၡပညာပုဂၢိဳလ္၏ မဂၢဝီထိ (ပထမဆံုး မဂ္ရစဥ္ ျဖစ္ေသာ ဝီထိ)
ဘဝဂၤစလန —› ဘဝဂၤုပေစၧဒ —› မေနာဒြါရာဝဇၨန္း —› ဥပစာ —› အႏုလံု —› ေဂါၾတဘူ —› မဂ္ —› ဖိုလ္ —› ဖိုလ္ —› ဖိုလ္ —› ဘဝင္
မဂၢဝီထိတြင္ –
မဂ္ေဇာသည္ တစ္ႀကိမ္သာ ေစာ၏။
ဖိုလ္ေဇာသည္ ၂-ႀကိမ္လည္း ေစာ၏။ ၃-ႀကိမ္လည္း ေစာ၏။
ကာမာဝစရေဇာ (ပရိကံ, ဥပစာ, အႏုလံု, ေဂါၾတဘု) သည္ ၄-ႀကိမ္ ေစာသည္လည္း ရွိ၏။ ၃-ႀကိမ္ေစာသည္လည္း ရွိ၏။
ပရိကံ, ဥပစာ, အႏုလံု ဝိပႆနာေဇာ ၃-ခုသည္ ေတဘူမက သခၤါရ ႐ုပ္,နာမ္ကို အာ႐ုံျပဳ၏။
ေဂါၾတဘု, မဂ္, ဖိုလ္ တို႔သည္ နိဗၺာန္ကို အာ႐ုံျပဳ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဝိပႆနာကင္းၿပီး၊ ဝိပႆနာ မ႐ႈဘဲ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္။
မဂ္ဖိုလ္ရပါက မဂၢဝီထိ က်ကို က်ရ၏။ မဂၢဝီထိ မက်ဘဲ မဂ္ဖိုလ္ရသည္ဟု မရွိ။
မဂၢဝီထိတြင္ ပါဝင္ေသာ ကာမာဝစရေဇာမ်ားသည္ ဝိပႆနာေဇာမ်ား ျဖစ္၏။ ဤဝိပႆနာေဇာမ်ား ေရွ႕သြားမရွိဘဲ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္။
+++++
အာ႐ုံအမ်ိဳးအစား
(၁) အနိ႒ာ႐ုံ – အလိုမရွိအပ္ေသာ/မႏွစ္သက္အပ္ေသာ အာ႐ုံ
(၂) ဣ႒မဇၥ်တၱာ႐ုံ – အလိုရွိအပ္ေသာ သာမန္အာ႐ုံ (အခ်ိဳ႕ ဣ႒ာ႐ုံဟု သံုး၏။)
(၃) အတိဣ႒ာ႐ုံ – အလြန္အလိုရွိအပ္ေသာ အာ႐ုံ
အာ႐ုံအမ်ိဳးအစား ခြဲျခားသတ္မွတ္ျခင္း
အနိ႒ာ႐ုံ၊ ဣ႒မဇၥ်တၱာ႐ုံ၊ အတိဣ႒ာ႐ုံ စသည္ ခြဲျခားရာ၌ က်မ္းဂန္မ်ား၌ အလတ္တန္းစား ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၫိႈႏိႈင္း ခြဲျခားရေၾကာင္း ျပဆို၏။
ခ်မ္းသာသူ သူေဌးႀကီးအတြက္ အလိုမရွိအပ္ေသာ အာ႐ုံသည္ ဆင္းရဲေနသူအတြက္ အလိုရွိအပ္ေသာ အာ႐ုံ ျဖစ္၏။ ျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းမ်ား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အလတ္တန္းစားပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၫိႇၿပီး ခြဲျခားရ၏။
လကၤာ
“အလတ္စားတန္း၊ ပုဂၢိဳလ္မွန္းလ်က္
ဝိပါက္ဒြါရ၊ ခ်ိန္ကာလႏွင့္
႐ူပ ဂႏၶာ၊ ႏိႈင္းခ်င့္ကာျဖင့္၊
အနိ႒ာေလာ၊ ဣ႒ာေလာ
စစ္ေၾကာေတြ႕တိုင္းပင္။”
– အလတ္တန္းစားပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၫိႇႏိႈင္း၍ ခြဲျခားရ၏။
– အကုသလဝိပါက္ေၾကာင့္ အနိ႒ာ႐ုံ၊ ကုသလဝိပါက္ေၾကာင့္ ဣ႒ာ႐ုံ ေတြ႕ၾကံဳရ၏။
– မစင္ အညစ္အေၾကးသည္ အထိအေတြ႕ ကာယဒြါရအားျဖင့္ ဣ႒ာ႐ုံျဖစ္ႏိုင္ၿပီး၊ အဆင္း အနံ႔အားျဖင့္ အနိ႒ာ႐ုံ ျဖစ္၏။
– ေႏြအခါ မီးအပူသည္ အနိ႒ာ႐ုံ ျဖစ္ၿပီး၊ ေဆာင္းအခါ မီးအပူသည္ ဣ႒ာ႐ုံ ျဖစ္၏။
အနိ႒ာ႐ုံကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ဝီထိျဖစ္က ထိုဝီထိတြင္ ပါဝင္ေသာစိတ္မ်ားကို အကုသလဝိပါက္ ခ်ရ၏။
ဣ႒မဇၥ်တၱာ႐ုံ, အတိဣ႒ာ႐ုံျဖစ္က ကုသလဝိပါက္ ခ်ရ၏။
တနည္းအားျဖင့္ ကုသိုလ္၏အက်ိဳးေၾကာင့္ အာ႐ုံေကာင္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရၿပီး၊ အကုသိုလ္၏အက်ိဳးေၾကာင့္ မေကာင္းေသာအာ႐ုံမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရ၏။
ဘုရားအစရွိေသာ အတိဣ႒ာ႐ုံကို ေတြ႕ျမင္ရ၍ ဝီထိက်ေသာအခါ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ သႏၲီရဏႏွင့္ တဒါ႐ုံကို ေသာမနႆခ်ည္းသာ ခ်ရ၏။
ပၪၥဝိညာဏ္, သမၸဋိစၧိဳင္း, သႏၲီရဏ, တဒါ႐ုံ စိတ္မ်ားမွာ ဝိပါက္စိတ္မ်ားျဖစ္၏။ အနိ႒ာ႐ုံေတြ႕လွ်င္ အကုသလဝိပါက္၊ ဣ႒မဇၥ်တၱာ႐ုံျဖစ္လွ်င္ ကုသလဝိပါက္၊ အတိဣ႒ာ႐ုံျဖစ္လွ်င္ ကုသလဝိပါက္ ဟူသည့္ သဘာဝ အမွန္တရားျဖစ္ရာ “ဝိပါက္အမွန္”ဟု ေရွးအဆို ရွိ၏။
သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ႏွလံုးသြင္းမႈေပၚ မူတည္၍ အနိ႒ာ႐ုံကို ေတြ႕ေသာ္လည္း ကုသိုလ္ေဇာ ေစာႏိုင္၏။
အသင့္အတင့္ ႏွလံုးမသြင္းတတ္ပါမူ အနိ႒ာ႐ုံေၾကာင့္ အကုသိုလ္ေဇာ ေစာ၏။
မိစၧာဒိ႒ိပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအတြက္ ဘုရား အစရွိေသာ အတိဣ႒ာ႐ုံကို ျမင္ေသာ္လည္း အကုသိုလ္ေဇာ ေစာ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေဇာသည္ ကုသိုလ္ေဇာသာ ေစာရမည္၊ အကုသိုလ္ေဇာသာ ေစာရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားခ်က္ မရွိ။
ထို႔ေၾကာင့္ “ဝိပါက္အမွန္၊ ေဇာအျပန္”ဟု ေရွးစကား ဆို၏။
အဓိပၸာယ္မွာ ဝိပါက္ကို ေျပာင္းလႊဲ၍ မရ။ ေဇာကို အျပန္အလွန္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလြဲႏိုင္သည္ ဟု ဆိုလို၏။
+++++
တဒါ႐ုံကို သတ္မွတ္ျခင္း
ဘဝ၌ ပဋိသေႏၶစိတ္, ဘဝင္စိတ္, စုတိစိတ္တို႔သည္ တစ္မ်ိဳးတည္း တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္ရ၏။
ကာမေဇာ, ကာမသတၱဝါ, ကာမအာ႐ုံ သံုးပါးဆံုမွသာ တဒါ႐ုံ က်ႏိုင္၏။
တဒါ႐ုံက်ေသာ ဝီထိမ်ားမွာ အတိမဟႏၲာ႐ုံႏွင့္ ဝိဘူတာ႐ုံ ဝီထိမ်ား ျဖစ္၏။
အကုသိုလ္စိတ္ ေလာဘမူစိတ္ ၈-ခု၊ ေမာဟမူစိတ္ ၂-ခု ေဇာ ေနာင္ —› တဒါ႐ုံ ၁၁-ခု
ေဒါသေဇာ ၂-ခု ေနာင္ —› ဥေပကၡာတဒါ႐ုံ ၆-ခု၊ ဥေပကၡာ ဘဝင္
မဟာကုသိုလ္ေဇာ ၈-ခု ေနာင္ —› တဒါ႐ုံ ၁၁-ခု
ေသာမနႆ မဟာႀကိယာေဇာ ၄ + ဟသိတုပၸါဒ္ ေနာင္ —› ေသာမနႆတဒါ႐ုံ ၅-ခု
ဥေပကၡာ မဟာႀကိယာ ၄ ေနာင္ —› ဥေပကၡာတဒါ႐ုံ ၆ ခု ေႏွာင္းႏိုင္၏။
(ေသာမနႆတဒါ႐ုံ ၅ = ေသာမနႆသႏၲီရဏ ၁ + ေသာမနႆ မဟာဝိပါက္ ၄)
(ဥေပကၡာတဒါ႐ုံ ၆ = ဥေပကၡာသႏၲီရဏ ၂ + ဥေပကၡာ မဟာဝိပါက္ ၄)
+++++
ေသာမနႆဝိပါက္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့သူ မိစၧာဒိ႒ိ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ အတိဣ႒ာ႐ုံကို ေတြ႕ျမင္ၿပီး ေဒါသေဇာ ေစာ၏။
ေသာမနႆပဋိသေႏၶ၊ အတိဣ႒ာ႐ုံ၊ ေဒါသေဇာ ဟူေသာ အခ်က္မ်ားအရ –
– ေဒါသေဇာ ေနာင္ ေသာမနႆတဒါ႐ုံ မက်ႏိုင္။
– အတိဣ႒ာ႐ုံ ေနာင္ ဥေပကၡာတဒါ႐ုံ မက်ႏိုင္။
တဒါ႐ုံ မျဖစ္ႏိုင္၍ ဥေပကၡာဘဝင္ ခ်မည္ဆိုပါကလည္း ပဋိသေႏၶစိတ္မွာ ေသာမနႆျဖစ္ရာ ဥေပကၡာဘဝင္ မခ်ႏိုင္။
ေသာမနႆဘဝင္ ခ်မည္ဆိုျပန္ကလည္း ေဇာမွာ ေဒါသေဇာျဖစ္၍ မေလ်ာ္ညီ။
ထို႔ေၾကာင့္ အာဂႏၲဳကဘဝင္ (ဧည့္သည္ဘဝင္/ေခတၱဘဝင္) အငွား ခ်ေပးရ၏။
ဤအာဂႏၲဳကဘဝင္စိတ္မွာ “ဥေပကၡာသဟဂုတ္ သႏၲီရဏစိတ္” ျဖစ္ၿပီး ဘဝင္ကိစၥကို ေဆာင္႐ြက္၏။
+++++
ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္၏ လကၤာ
“ေသာမနသ္သေႏၶ၊ စြဲကပ္ေန၍ –
– ယူေလ မိစၧာ၊ ရွိသူမွာလွ်င္
လြန္စြာတင့္ဘိ၊ အတိဣ႒ံ
တိမဟႏၲ၊ ဝိဘူတဟု
ဗုဒၶအာ႐ုံ၊ ၾကံဳေသာ္လည္းေကာင္း၊
– တစ္ေၾကာင္းကမူ၊ အဝိဘူတ
မဟႏၲဟု၊ ကာမအာ႐ုံ
ဆံုေလတစ္ရပ္၊
– သမာပတ္ကို၊ ရလတ္ၿပီးမွ
ကြယ္ပသည့္စ်ာန္၊ အာ႐ုံခံလွ်င္း
မယြင္းတစ္ခု၊
– ပညတ္စုကို၊ ႐ႈေလတေလာ၊
ေဒါသေဇာတို႔၊ ေစာ၍ၿပီးတံု
တဒါ႐ုံကား၊ အာ႐ုံႏွင့္ေသာ္
မသင့္ေတာ္ခဲ့။
ခ်င့္ေျမႇာ္တခင္း၊ ဘဝင္ဆင္းလည္း
မူရင္းသေႏၶ၊ မေလ်ာ္ေပတည့္
သို႔ေနခက္ခဲ၊ အခ်က္ထဲဝယ္
ဆက္တြဲဟန္ျပဳ၊ အာဂႏၲဳဟု
တစ္ခုဘဝင္၊ စပ္ၾကားဝင္သည္
အရွင္ဆရာ့ မိန္႔ခြန္းတည္း။
ေသာမနႆျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ၿပီး –
– (၁) မိစၧာအယူရွိသူတစ္ဦး၏ အတိဣ႒ာ႐ုံ, အတိမဟႏၲာ႐ုံ, ဝိဘူတာ႐ုံ လည္းျဖစ္ေသာ ဘုရားအာ႐ုံကို ၾကံဳၿပီး ေဒါသေဇာ ေစာသူ၊
– (၂) အဝိဘူတအာ႐ုံ၊ မဟႏၲာ႐ုံ ဟူေသာ ကာမအာ႐ုံႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳၿပီး ေဒါသေဇာ ေစာသူ၊
– (၃) စ်ာန္ရၿပီးေနာက္ စ်ာန္ေလ်ာသြားသျဖင့္ ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ၿပီး ေဒါသေဇာ ေစာသူ၊
– (၄) ပညတ္တစ္ခုခုကို ႐ႈၿပီး ေဒါသေဇာ ေစာသူ တို႔အတြက္
(၁) မွာ တဒါ႐ုံက်ႏိုင္ေသာ ဝီထိမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ေဒါသေဇာ ေနာင္ ဥေပကၡာတဒါ႐ုံခ်ရန္ — အာ႐ုံမွာ အတိဣ႒ာ႐ုံျဖစ္ေန၍ မသင့္ေလ်ာ္။
(၂), (၃), (၄) တို႔မွာ တဒါ႐ုံမျဖစ္ေသာ ဝီထိမ်ား ျဖစ္၏။
တဒါ႐ုံမက်ႏိုင္သျဖင့္ ဘဝင္အားျဖင့္ ဥေပကၡာဘဝင္ခ်ရန္ ျဖစ္ျပန္ေသာ္လည္း ေသာမနႆပဋိသေႏၶျဖစ္ေန၍ မေလ်ာ္ကန္ျပန္ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္ သႏၲီရဏစိတ္က ဘဝင္ကိစၥတပ္ၿပီး ဧည့္သည္ဘဝင္ (အာဂႏၲဳကဘဝင္)အျဖစ္ ဝင္ေပးရ၏။
အတီတဘဝင္ —› ဘဝဂၤစလန —› ဘဝဂၤုပေစၧဒ —› ပၪၥဒြါရာဝဇၨန္း —› စကၡဳဝိညာဏ္ —› သမၸဋိစၧိဳင္း —› သႏၲီရဏ —› ဝုေ႒ာ —› ေဇာ —› ေဇာ —› ေဇာ —› ေဇာ —› ေဇာ —› ေဇာ —› ေဇာ —› အာဂႏၲဳကဘဝင္ (ဥေပကၡာသဟဂုတ္ သႏၲီရဏ) —› ဘဝင္ (မူလဘဝင္ – ေသာမနႆဘဝင္)
ဤေနရာ (မိစၧာဒိ႒ိပုဂၢိဳလ္၏ ဘုရားကို ျမင္ရာ)၌ အာဂႏၲဳကဘဝင္သည္ ပစၥဳပၸန္အာ႐ုံျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို အာ႐ုံမျပဳဘဲ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အေလ့အက်က္မ်ားေသာ ကာမအာ႐ုံ တစ္ခုခုကို ယူ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ဘဝတြင္ ပဋိသေႏၶ, ဘဝင္, စုတိစိတ္တို႔သည္ တစ္ခုတည္း တစ္မ်ိဳးတည္း ျဖစ္ရမည္၊
ဝီထိတစ္ခုတည္းတြင္ ျဖစ္ေသာ စိတ္မ်ားသည္ တူေသာ အာ႐ုံကို ယူရမည္ဟူေသာ အခ်က္မ်ားမွာ အာဂႏၲဳကဘဝင္ျဖစ္ရာ၌မူ ခၽြင္းခ်က္ ျဖစ္၏။
(မဂၢဝီထိ၌လည္း အာ႐ုံ မတူ။)
+++++
အဘိဓမၼာသင္တန္းၿပီးေသာ္ နာရီဝက္ခန္႔ အနားယူၾက၍ ညေန ၆း၃၀ နာရီတြင္ အရွင္စကၠိႏၵက
စိတၱာႏုပႆနာအေၾကာင္းတရားေတာ္ကို ေဟာၾကား ဓမၼဒါနျပဳၿပီး ၁၅ မိနစ္ခန္႔ လက္ေတြ႕ တရား႐ႈမွတ္ၾကကာ ျပဳသမွ် ကုသိုလ္တို႔ကို အမ်ားေဝေနတို႔အား အမွ်ေပးေဝၾကေလသည္။
သာဓု … သာဓု … သာဓု။