မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီး
သာသနာ့မိခင္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ ၾကံျခင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာသမိုင္း၌ အာဒိ တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု ဘဒၵႏၲ ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ –
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ ဦးဆံုး တိပိဋကဓရ ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း၊
ဆ႒သဂၤါယနာ ဝိႆဇၨက(အေျဖ)ဆရာေတာ္အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ေတာ္မူျခင္း၊
မဟာဗုဒၶဝင္က်မ္းႀကီး ၆-တြဲ (၈-အုပ္) ျပဳစုေတာ္မူျခင္း – ဟူေသာ ေရွ႕ပိုင္း သာသနာျပဳ လုပ္ငန္း သံုးသြယ္တို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ေတာ္မူၿပီးသည့္ေနာက္ ေဖာ္ျပလတၱံ႔ပါအတိုင္း ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
….. မႏၲေလးျမိဳ႕ ပရိယတၱိသာသနဟိတ (သက်သီဟ) အသင္းႀကီးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ရဟန္း သာမေဏတို႔၏ ဖခင္ႀကီးႏွင့္ တူ၏။
ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္စဥ္ ပရိယတၱိ စာေလွ်ာက္ေမးပြဲမ်ား က်င္းပ၍ ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ကို ထြန္းလင္းေစ၏။
ဤသို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင့္ စပ္၍ ဖခင္ႀကီးႏွင့္တူေသာ ပရိယတၱိ သာသနဟိတအသင္းႀကီး၏ ေက်းဇူးကို တိပိဋကဓရ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္မႈျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရေခ်ၿပီ။
ပရိယတ္ ပဋိပတ္ သာသနာေတာ္ ႏွစ္ရပ္ အရွည္တည္တ့ံေအာင္ ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္ေတာ္မူၾကေသာ ရဟန္း သာမေဏ သာသနာႏြယ္ဝင္ သီလရွင္ သူေတာ္စင္တို႔အား ဆြမ္းပစၥည္းျဖင့္ မပင္ပန္းရေအာင္ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္စဥ္ ဆြမ္းဆန္ေတာ္မ်ား လႉ၍ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီးသည္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ မိခင္ႀကီးသဖြယ္ ျဖစ္ေပ၏။
ဤ မိခင္ႀကီး၏ ေက်းဇူးကိုကား မဆပ္ရေသး။
ဖခင္ႏွင့္တူေသာ ပရိယတၱိ သာသနဟိတအသင္းႀကီးအတြက္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ပရိယတၱိတာဝန္ကို ထူးခၽြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ခြင့္ ရရွိခဲ့သည့္နည္းတူ မိခင္ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီး၏ ေက်းဇူးကို ဆပ္ရပါမူ ေကာင္းေလစြ ….. ဟု ဆင္ျခင္ ေတာင့္တခဲ့ပါသည္။
ဤသို႔ ေတာင့္တခဲ့သည့္အတိုင္း မိခင္ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီး၏ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ အခြင့္ဖန္ခဲ့ပါသည္။
မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီး
ကုန္းေဘာင္ ၁၁-ဆက္ ျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္၌ စစ္ကိုင္း၊ မင္းဝံ၊ မင္းကြန္းေတာင္႐ိုး သံုးဌာနတို႔၏ အရညဝါသီ သံဃာေတာ္မ်ား၊ သီလရွင္၊ သူေတာ္စင္တို႔အား လစဥ္ လစဥ္ ဆြမ္းဆန္ေတာ္ လႉဒါန္း ေထာက္ပံ့ခဲ့ရာ ၁၂၄၇-ခုႏွစ္ သီေပါမင္းတရား ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဆယ္ႏွစ္ၾကာမွ် တိုင္းျပည္ မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္ၿပီး တိုင္းျပည္ ၿငိမ္သက္စ ၁၂၅၇-ခုႏွစ္တြင္ “မလြန္ဆန္လႉအသင္း” စတင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါသည္။
မႏၲေလးျမိဳ႕ အေနာက္ျပင္ မလြန္မင္းသားႀကီး ေနသြားခဲ့ဖူးသည့္ ရပ္ကြက္ျဖစ္၍ မလြန္ရပ္ဟု ေခၚသည့္ ထိုရပ္ကြက္မွ လူႀကီးမ်ားသည္ “မႏၲေလးျမိဳ႕ မလြန္ေစ်း ဆန္လႉအသင္းႀကီး”ကို တည္ေထာင္ခဲ့ၾကပါသည္။
ထိုအသင္းႀကီးက မႏၲေလးျမိဳ႕ႏွင့္တကြ ပတ္ဝန္းက်င္ ျမိဳ႕႐ြာတို႔၌ သင္းေထာက္မ်ား ဖြဲ႕စည္း၍ ဆြမ္းဆန္မ်ား အလႉခံၿပီး ပို႔သမွ်ေသာ ဆြမ္းဆန္မ်ားကို လက္ခံ ရယူၿပီး ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္စဥ္ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔၌ စစ္ကိုင္း၊ မင္းဝံ၊ မင္းကြန္းေတာင္႐ိုး သံုးဌာန ရဟန္း သာမေဏ သီလရွင္ သူေတာ္စင္တို႔အား ဆြမ္းဆန္ေတာ္အလႉပြဲ က်င္းပခဲ့ပါသည္။
ဤ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီးက ဆြမ္းဆန္လႉပံု၊ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ တာဝန္ယူ၍ လႉခဲ့ရပံုကို သကၠရာဇ္ ၁၃၄၁-ခုႏွစ္က သာစည္ျမိဳ႕နယ္လံုးဆိုင္ရာ တိပိဋကဓရ မေထရ္တို႔အား ပူေဇာ္ပြဲ၍ မင္းကြန္း တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို ေကာက္ႏုတ္ တင္ျပလိုပါသည္။
….. အဲဒီ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီးက တိုင္းျပည္ရဲ႕ကိုယ္စား တာဝန္ယူၿပီးေတာ့ လႉတဲ့ ဆြမ္းဆန္ကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ေတာင္႐ိုးမွာေတာ့ ‘ဆန္ေတာ္အလႉ’လို႔ ေခၚတယ္။
အဲဒီမွာ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီးက လႉခဲ့တာ။ ဟို .. ၿဗိတိသွ်ေခတ္တုန္းက .. ရဟန္းတစ္ပါးလွ်င္ ဆြမ္းဆန္ ၂-တင္း လႉခဲ့တယ္။ သာမေဏတစ္ပါးလွ်င္ ဆြမ္းဆန္ ၁-တင္းစီ လႉခဲ့တယ္။
သီလရွင္ႏွင့္ သူေတာ္တစ္ပါးလွ်င္ ဆြမ္းဆန္ တစ္ခြဲစီ လႉခဲ့တယ္။
ဒါ ၿဗိတိသွ်လက္ထက္က လႉခဲ့တဲ့ အလႉႏႈန္းထား ျဖစ္တယ္။
ျပည္ေထာင္စုေခတ္ လႉခဲ့ေသာႏႈန္း
ယခု ျပည္ေထာင္စုေခတ္ေရာက္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ တခါတည္း တက္ႂကြလာၿပီး ‘ဘယ္မွာ ၂-တင္း၊ ၁-တင္း၊ ၁-ခြဲနဲ႔ စားေလာက္မွာလဲ၊ မစားေလာက္ဘူး။ ဒီေတာ့ တစ္ႏွစ္စာ ေလာက္ေအာင္ လႉမယ္’ ဆိုၿပီးေတာ့ မလြန္ဆန္လႉအသင္း လူႀကီးေတြက ၾကိဳးစားၿပီး အထက္ ေအာက္ ျမိဳ႕႐ြာေတြမွာ လိုက္လံ ႏိႈးေဆာ္၊ အားလံုး ႏိႈးေဆာ္ေတာ့ အထက္ ေအာက္ ဆန္လႉသင္းေထာက္ေတြက တိုးၿပီး ဂ႐ုတစိုက္ ဆြမ္းဆန္မ်ားကို ပို႔ၾကေတာ့ ဒီ ျပည္ေထာင္စုေခတ္မွာ –
ရဟန္း = ၄-တင္း
သာမေဏ = ၃-တင္း
သီလရွင္ + သူေတာ္ = ၂-တင္းစီ လႉႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဘြဲ႕ရပုဂၢိဳလ္မ်ား သီးျခားလႉ
ဒီလို လႉေသာ္လည္းပဲ ဆြမ္းဆန္ေတာ္က အထက္ ေအာက္ ျမိဳ႕႐ြာတို႔မွ ေျမာက္ျမားစြာ တိုး၍ တိုး၍ လႉလာၾကလို႔ မကုန္ဘူး။
မကုန္ေတာ့ အသင္းလူႀကီးမ်ားက “ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆရာေတာ္တို႔” လို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့အတြက္ “ဒါယကာႀကီးတို႔ ဘယ္လို စီမံခ်င္ၾကသတုန္း”လို႔ ဘုန္းႀကီးမ်ားက ျပန္ေမးတဲ့အခါ –
“ဘြဲ႕ရအရွင္ေတြကို ထူးၿပီး လႉခ်င္တယ္ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားလို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက “ေကာင္းတာေပါ့”လို႔ ျပန္ အမိန္႔ရွိရပါတယ္။
စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုး၊ မင္းဝံေတာင္႐ိုး၊ မင္းကြန္းေတာင္႐ိုးတို႔မွာ ေနေတာ္မူၾကတဲ့ အဂၢမဟာပ႑ိတ ဆရာေတာ္ေတြ၊ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ရ ဆရာေတာ္ေတြ၊ ရဟန္းေတာ္ေတြ၊ သီလရွင္ဆရာေတြ၊ ပဌမေက်ာ္ဘြဲ႕ရ ဆရာေတာ္မ်ား၊ သီလရွင္ဆရာကေလးမ်ား၊ အဲဒီလို ဘြဲ႕ရပုဂၢိဳလ္မ်ားအား ဘြဲ႕ထူးတစ္ခုလွ်င္ ၃-တင္းဝင္ ဆြမ္းဆန္တစ္အိတ္ တစ္အိတ္က်စီ သီးျခား ဆြမ္းဆန္အလႉရယ္လို႔ လႉပါတယ္။
တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္အား လႉပံု
ကဲ ဆိုၾကပါစို႔။
ဘုန္းႀကီးက်ေတာ့ အမ်ားနဲ႔ ေပါင္းလႉတာက ဆြမ္းဆန္ ၄-တင္း၊ ဘုန္းႀကီးမွာက .. ဟို ၿဗိတိသွ်လက္ထက္က ပဌမေက်ာ္ ျဖစ္တယ္။ အစိုးရဓမၼာစရိယ၊ သက်သီဟ ဓမၼာစရိယ ျဖစ္တယ္။
ၿပီးေတာ့ ျပည္ေထာင္စုေခတ္မွာ တိပိဋကဓရ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ပဌမေက်ာ္အတြက္ သီးျခား ၃-တင္းဝင္ ဆန္ ၁-အိတ္၊ အစိုးရႏွင့္ သက်သီဟ ဓမၼာစရိယအတြက္က (ဓမၼာစရိယခ်ည္းျဖစ္လို႔ တစ္ဘြဲ႕ပဲထားၿပီး) သီးျခား ဆန္ ၁-အိတ္၊ တိပိဋကဓရအတြက္က (ပထမပိုင္းမွာ ပိဋက တစ္ပံု တစ္ပံုလွ်င္ ဆန္တစ္အိတ္က်စီ ထားၿပီး) ၃-အိတ္ လႉပါတယ္။ ယခု တစ္ပံု တစ္ပံုမွာ အာဂံုေရာ သေဘာေရးေျဖပါ ေအာင္တာျဖစ္လုိ႔ တစ္ပံုအတြက္ ၁-အိတ္သာ လႉလို႔ ျဖစ္ပါ႐ိုးလား ဆိုၿပီး တိုးလႉလို႔ တိပိဋကဓရအတြက္ ၃-အိတ္၊ ၂-ရပ္ေပါင္း ၆-အိတ္ လႉပါတယ္။
အဂၢမဟာပ႑ိတအတြက္က ၁-အိတ္၊ အဘိဓဇဘြဲ႕တံဆိပ္အတြက္က ၁-အိတ္ လႉပါတယ္။
အားလံုးေပါင္းလိုက္လွ်င္ ဘြဲ႕ထူးအတြက္ပင္ သီးျခားအလႉ ၃-တင္းဝင္ ဆြမ္းဆန္အိတ္ ၁၀-အိတ္ (တင္းေပါင္း သံုးဆယ္) ရရွိပါတယ္။
ဆန္အခက္အခဲ ၾကံဳ၍ တစ္ခြဲသာ လႉရပံု
အဲဒီလို လႉလာရင္းက ယမန္တလတ္ ဆန္ျပႆနာရယ္လို႔ ေပၚလိုက္ေတာ့ ၄-တင္း၊ ၃-တင္း၊ ၂-တင္း မလႉႏိုင္ေတာ့ဘဲ ၄-တင္း လႉခဲ့တဲ့ ရဟန္းေတာ္အားလည္း တစ္ခြဲပဲ လႉႏိုင္ေတာ့တယ္။
၃-တင္း လႉခဲ့တဲ့ သာမေဏ၊ ၂-တင္းစီ လႉခဲ့တဲ့ သီလရွင္ သူေတာ္စင္မ်ားအားလည္းပဲ တစ္ခြဲစီသာ လႉႏိုင္ေတာ့တယ္။
အဲဒီ တစ္ခြဲ သံသရာေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဟို … စစ္ကိုင္း၊ မင္းဝံ၊ မင္းကြန္းေတာင္႐ိုးႀကီး ၃-ဌာနမွာ ဝါဆို သီတင္းသံုးၾကတဲ့ ရဟန္း၊ သာမေဏ၊ သီလရွင္၊ သူေတာ္စင္တို႔လည္းပဲ ငါးေထာင္ (၅,၀၀၀)ေက်ာ္ ရွိတယ္ေနာ္။
ရဟန္းေတာ္ႏွင့္ သာမေဏက ၃,၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္၊ သီလရွင္ႏွင့္ သူေတာ္စင္တို႔က ၂,၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိတယ္။
အဲဒီ ရဟန္း သာမေဏေတြမွာ ေဂါစရဂါမ္႐ြာကေလးေတြကလည္း ငယ္တယ္။
ငယ္တဲ့အေပၚ သူတို႔ကလည္း စီးပြားေရး ၾကပ္တယ္။
သူတို႔ကိုယ္ႏိႈက္က နပ္ေက်ာ္ စားေနၾကရေတာ့ ဒီကိုယ္ေတာ္ေတြကို ဘယ္မွာ ဆြမ္းေလာင္းႏိုင္ပါ့မလဲ။
အေရအတြက္မ်ားတဲ့ ဆြမ္းခံ သံဃာေတာ္ေတြ။
ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြကလည္း ဆြမ္းမေလာင္းႏိုင္။
ၿပီးေတာ့ မလြန္ဆန္လႉအသင္းကလည္းပဲ ၄-တင္း၊ ၃-တင္းကေနၿပီး ၁-ခြဲသာ လႉႏိုင္ေတာ့ သံဃာမ်ားမွာ ေဘာဇနသပၸါယအတြက္ ေတာ္ေတာ္ ဆင္းရဲၾကပါတယ္။
တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ တာဝန္ယူခဲ့ရပံု
တစ္ႏွစ္လာလည္း တစ္ခြဲ၊ တစ္ႏွစ္လာလည္း တစ္ခြဲ ျဖစ္ေနလို႔ သံုးႏွစ္ေလာက္ရွိေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ေျပာတယ္။
“ဒီအတိုင္းေနလို႔ မျဖစ္ဘူး”
အသင္းကလည္းပဲ စိတ္အား ငယ္လာတယ္။
ထိုအခါ ဘုန္းႀကီးက “ဒီလို ဒါယကာႀကီးတို႔ စိတ္အားငယ္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ ဟို .. အထက္ ေအာက္ ျမိဳ႕႐ြာေတြမွာ ဆန္လႉအသင္းေထာက္အဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ရမယ္။ အဲဒီ အသင္းေထာက္ေတြက လႉတဲ့ ဆြမ္းဆန္မ်ား ေရစက္ခ်တရားပြဲမ်ား က်င္းပေပးရင္ ဆန္အလႉဟာ တိုးတက္တာေပ့ါ”လို႔ ဘုန္းႀကီးက အၾကံေပးၿပီး တာဝန္ယူလိုက္ပါတယ္။
သာသနာ ဘာသာေရးကိစၥမို႔ အပင္ပန္းခံရပါတယ္။
အစိုးရက စရိတ္တစ္ဝက္ လႉ
ဟုတ္တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ အေနနဲ႔လည္းပဲ ျဖဳန္းခနဲဆိုေတာ့ အလုပ္ခက္သြားတယ္။
ဒီ မလြန္ဆန္လႉအသင္းက ဆြမ္းဆန္ေတာ္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက သိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ “ကိုင္း .. ဒို႔ အစိုးရက စရိတ္အကုန္ မလႉႏိုင္ေသာ္လည္းပဲ တစ္ဝက္လႉမယ္” ဆိုတဲ့ မူနဲ႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေဆာင္႐ြက္လို႔ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးသေဘၤာနဲ႔ မလြန္ဆြမ္းဆန္ေတာ္မ်ားကို အထက္ျမန္မာျပည္ကပဲ သယ္သယ္၊ ေအာက္ျမန္မာျပည္ကပဲ သယ္သယ္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ လႉပါတယ္။ ၅၀-ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ စရိတ္ယူပါတယ္။
ဤနည္းျဖင့္ အစိုးရကလည္း အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။
မူလအေျခအေန ျပန္ေရာက္လာပံု
ဘုန္းႀကီးမ်ား ဒီလို ေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ ရပ္ၿပီးေတာ့ မလြန္ဆန္လႉအသင္းေထာက္ အဖြဲ႕ခြဲတို႔ရဲ႕ ဆြမ္းဆန္အလႉေတာ္မ်ားကို ေရစက္ခ် ဓမၼသဘင္မ်ား ဆင္ယင္က်င္းပေပးေတာ့ ၁-ႏွစ္ ၂-ႏွစ္ ၃-ႏွစ္မွာ နဂိုမူအတိုင္း –
ရဟန္း = ၄-တင္း
သာမေဏ = ၃-တင္း
သီလရွင္ႏွင့္ သူေတာ္ = ၂-တင္းစီ
ဘြဲ႕ထူးတစ္ခုခုအတြက္ အသီးသီး ၃-တင္းစီ လႉႏိုင္လာျပန္ပါတယ္။
မူလထက္ တိုး၍ လႉႏိုင္ျခင္း
ဘုန္းႀကီးမ်ား ေဆာင္႐ြက္လို႔ ၄-ႏွစ္၊ ၅-ႏွစ္ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ –
ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး အား = ၄-တင္း တစ္စိတ္
သာမေဏတစ္ပါးအား = ၃-တင္း တစ္စိတ္
သီလရွင္ႏွင့္ သူေတာ္တစ္ပါးအား = ၂-တင္း တစ္စိတ္စီ လႉႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါ ဘုန္းႀကီးမ်ား ေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ ေဆာင္႐ြက္လို႔ ၄-ႏွစ္ေျမာက္မွာ ေတြ႕ရတဲ့ လက္ေတြ႕ပဲ။
၅-ႏွစ္ေျမာက္က်ေတာ့ “ရဟန္းေတာ္အား ၄-တင္း တစ္စိတ္၊ သာမေဏအား ၃-တင္း တစ္စိတ္ လႉရတာ မနည္းပါဘူး။
သီလရွင္မ်ားအား ၂-တင္း တစ္စိတ္က နည္းပါးေသးတယ္။
မာတုဂါမ မင္းမိန္းမဆိုတာ လာဘ္=လာဘ ဆင္းရဲၿငိဳျငင္ၾကပါတယ္။
ကိစၧာလာေဘာ မာတုဂါေမာ တဲ့။
ဒီေတာ့ သီလရွင္မ်ားအား ၂-တင္း တစ္စိတ္အစား ၂-တင္းခြဲစီ လႉပါ” အဲဒီလို ဘုန္းႀကီးတို႔ အၾကံေပးလို႔ အသင္းႀကီးက ယမန္ႏွစ္ (၁၃၄၀-ျပည့္ႏွစ္)ကဆိုလွ်င္ –
ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအား = ၄-တင္း တစ္စိတ္
သာမေဏတစ္ပါးအား = ၃-တင္း တစ္စိတ္
သီလရွင္ႏွင့္ သူေတာ္စင္တစ္ပါးအား = ၂-တင္းခြဲစီ လႉခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ရဟန္းသံဃာမ်ားမွာ ေထာက္ရာ တည္ရာ ရသြားၾကတာပ။
တိပ္ဘ႑ာတိုက္
ဤသို႔ မိခင္ မလြန္ဆန္လႉအသင္းႀကီး၏ ေက်းဇူးကို ဆပ္ေသာအားျဖင့္ (မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္) အထက္ ေအာက္ ျမန္မာျပည္ မလြန္ဆန္လႉသင္းေထာက္ ဆြမ္းဆန္ေတာ္ ေရစက္ခ် တရားပြဲမ်ားကို ေနရာအႏွံ႔ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
ဤတရားေဟာစဥ္မ်ားကို အသံဖမ္းယူခဲ့၍ ဤဖမ္းယူထားေသာ တရားေဟာစဥ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ယခင့္ ယခင္ သဂၤါယနာတင္စဥ္က သဂၤါယနာတင္ ေဒသနာမ်ားကိုလည္းေကာင္း အရပ္ရပ္ စုေပါင္း၍ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ တိပိဋက နိကာယ သာသနာျပဳအဖြဲ႕က တိပ္ဘ႑ာတိုက္ ဖြင့္လွစ္၍ သိမ္းဆည္းထားပါသည္။
သာသနာ့မိခင္ မလြန္ဆန္လႉအသင္း၏ တာဝန္မ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီး ျဖစ္၍ တေၾကာင္း၊ တိပိဋက နိကာယ သာသနာျပဳအဖြဲ႕၏ တာဝန္မ်ားကို ႐ြက္ေဆာင္ေနရ၍ တေၾကာင္း၊ အသက္လည္း ႀကီးလာၿပီျဖစ္၍ တေၾကာင္း၊ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ မလြန္ဆန္လႉ ေရစက္ခ် တရားပြဲမ်ားမွ အနားယူကာ ပ်ိဳလည္း ပ်ိဳ႐ြယ္၊ စြမ္းလည္း စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ သပိတ္အိုင္ဆရာေတာ္ စသည္တို႔အား ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားက ေနာင္တြင္ တာဝန္ လႊဲအပ္ခဲ့ပါသည္။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ၏ ေဟာစဥ္တရားေတာ္မ်ား – ပၪၥမတြဲ ‘သာသနာ့ခ်ိန္ခြင္ႀကီး ေလးလက္ တရားေတာ္’ နိဒါန္း မွ)