မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼလက္ေဆာင္မ်ား – ၂
ယခုအခါ သမာဓိဆိုတဲ့ တတိယ အႏုဂါမိကဥစၥာကို ျမႇဳပ္ႏွံသိုမွီး သိမ္းဆည္းၾကရေအာင္။
ဒီ သမာဓိဘာဝနာ သူေတာ္စင္ေတြဟာ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ရန္အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ သူေတာ္စင္ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ‘အရဟံဂုဏ္ေတာ္’ကို ပုတီးစိပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။
ပုတီးစိပ္တဲ့ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ကို “ဘာ .. ပုတီးစိပ္သလဲ”လို႔ ေမးရင္ “အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကို ပုတီးစိပ္တယ္”လို႔ ေျဖတတ္ၾကပါတယ္။
“ဘယ္လို ေအာက္ေမ့ ဆိုၿပီးေတာ့ ပုတီးစိပ္သလဲ”လို႔ ေမးရင္ “ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ” အဲဒါကို တေခါက္ဆိုၿပီးလွ်င္ ပုတီးတလံုး ခ်တယ္လို႔ ေျဖၾကပါတယ္။
‘ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ’က ပါဠိစကားျဖစ္ေနတယ္။
မိမိဆိုတဲ့ ပါဠိစကားရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ကို အက်ယ္ဆိုၿပီး အသိဉာဏ္ရၿပီးေတာ့မွ ‘ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ’လို႔ တေခါက္ ဆိုလိုက္ရရင္ တေခါက္ဆို ဆိုသေလာက္ အင္မတန္ တန္ဖိုးရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သဒၶါတရားရွိၿပီးၾကေသာ အသင္သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္မယ့္ “အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပုတီးစိပ္နည္း”ကို စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ ယခု အသင္သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ လက္ထဲမွာ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ဓမၼလက္ေဆာင္ စာ႐ြက္ေခါက္ကေလးရဲ႕ ေက်ာဘက္က ပါတဲ့ စာပိုဒ္ကို အမွတ္ရၿပီး “ဒီႏွစ္ေတာ့ တရားနာသူေတာ္ေကာင္းတို႔အား ဒီစာပိုဒ္ကို တရားလက္ေဆာင္ ေပးမွပဲ”လို႔ စဥ္းစား အၾကံျဖစ္လို႔ ေဟာဒီ အသံဖမ္းတဲ့ ဒကာႀကီးမ်ားအဖြဲ႕က ‘ဓမၼလက္ေဆာင္ ေပးပါ ဘုရား’လို႔ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္လို႔ အဲဒီ “အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပုတီးစိပ္နည္း လကၤာ” စာပိုဒ္ကို ေပးလိုက္ပါတယ္။
အဲဒီ စာပိုဒ္ေလးမွာ “အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ စံျပ”ဆိုတာကို ေတြ႕ၾကရပါလိမ့္မယ္။
အမ်ိဳးသမီးတိုင္းက ဓမၼဘက္မွာ စံျပေလာက္တဲ့ အထူးအားျဖင့္ မႏၲေလးျမိဳ႕ေတာ္သူ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ စံျပလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
“ဓမၼ ခင္မင္”ဆိုတာက သူေတာ္ေကာင္းတရားကို အင္မတန္ ခင္မင္ ျမတ္ႏိုးပါတယ္။
“သူေတာ္စင္အမ်ိဳးသမီး”ဆိုတာက အသက္ ၁၀-ႏွစ္ အ႐ြယ္ေလာက္က စၿပီး မဟာဝိသုတာရာမ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔ အဲဒီ ေခတ္ေဟာင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားရဲ႕ တရားေတြကို နာလို႔။
အဲဒီလို တရားနာၿပီးတဲ့ေနာက္ အသက္ ၁၇-ႏွစ္သမီး၊ သကၠရာဇ္အားျဖင့္ ၁၂၅၇-ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္တိုင္လဆန္း ၂-ရက္ေန႔မွာ သီလရွင္ဝတ္ခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီး စံျပ ျဖစ္ပါတယ္။
အ႐ြယ္အားျဖင့္ ၁၇-ႏွစ္။
မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားက ၾကည့္မဝ ႐ႈမဝ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ အလြန္လွပေနတုန္း။
အဲဒီ အ႐ြယ္မွာ မိဘမ်ားက ခြင့္မျပဳတဲ့အတြက္ မိမိ၏ ဆံထံုးကို အိပ္ရာထဲမွာပဲ ကတ္ေၾကးနဲ႔ ကိုက္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ တခါတည္း မင္းကြန္းေတာထဲကို ထြက္ေျပးၿပီး သီလရွင္ ဝတ္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလို သီလရွင္ဝတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေမာင္ေတြ ဦးႀကီး ဦးေလးေတြက အေတာ့္ကိုပဲ မေက်မနပ္ ျဖစ္ၾကတယ္။
ဦးေလးတေယာက္ကဆိုရင္ “သီလရွင္အဝတ္ကို ေတြ႕တဲ့ေနရာမွာပဲ ဆုတ္ျဖတ္ပစ္မယ္”လို႔ ႀကိမ္းေမာင္းတဲ့ သတင္းကို ၾကားရေတာ့ “ေၾသာ္ .. ငါ ဒီမွာ ေနရင္ျဖင့္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေခ်ရဲ႕”လို႔ စဥ္းစားမိၿပီး သီလရွင္ဝတ္နဲ႔ပဲ သီဟိုဠ္ကို ထြက္ေျပးရတယ္။
အဲဒီလို သီလရွင္အျဖစ္ကို ျမတ္ႏိုးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
အကယ္၍သာ ယေန႔ ဘိကၡဳနီသာသနာ ထင္ရွားရွိေနလွ်င္ ဘိကၡဳနီမ=ရဟန္းမ အျဖစ္ကို ရယူမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ယေန႔ သာသနာမွာ “ေခတ္ပင္ ရွိေသးေသာ္လည္း အဆက္ျပတ္သျဖင့္ ဘိကၡဳနီမ=ရဟန္းမ အျဖစ္ကို ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ ရလို႔ မျဖစ္ပါဘူး”။
ရမျဖစ္တဲ့အတြက္ သာသနာမွာ ရႏိုင္သေလာက္ သီလရွင္ဘဝကို ရယူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ရယူတဲ့ သီလရွင္ဘဝကိုလည္းပဲ သီလရွင္ ျပဳပေဟ့ဆိုတဲ့ေန႔က စၿပီး ယေန႔ထက္တိုင္ အသက္ ၉၂-ႏွစ္ ရွိၿပီ။ ဆယ္ပါးသီလ ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္ဘူး။ အၿမဲတမ္း ဆယ္ပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းခဲ့တယ္။
အသက္က ယေန႔ဆိုလွ်င္ ၉၂-ႏွစ္။
၁၇-ႏွစ္က သီလရွင္ ဝတ္လာတယ္ဆိုေတာ့ သီလရွင္ဝါကိုက ၇၉-ဝါေလာက္ ရွိေနၿပီ။
မႏၲေလးျမိဳ႕ ရသာတန္းက မိဘႏွစ္ပါးက ပိုးကုန္သည္ ဂုဏ္သေရရွိတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးက ျဖစ္ပြားလာတဲ့ “ကုလဓိတု-အမ်ိဳးေကာင္းသမီး” ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီး ေဒၚဓမၼစာရီဟာ ဒီ “အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပုတီးစိပ္နည္း”ကို စာ႐ြက္ေပၚမွာ ေရးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
သူက ပရိယတၱိ စာေပနယ္ဘက္မွာဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးတို႔ မူလဋီကာဆိုတာ ရွိတယ္။ အဘိဓမၼာဘက္က အလြန္ခက္တဲ့ ဋီကာပါ။ ဒီ မူလဋီကာကို ကုိယ္တိုင္ ဆိုဝါအျဖစ္နဲ႔ စာတက္ခဲ့ရလို႔ ကိုယ္တိုင္ မူလဋီကာ ေကာင္းေကာင္းၾကည့္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ရွိတယ္။
အ႒ကထာ ဋီကာကို ေကာင္းေကာင္း ၾကည့္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိေအာင္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ ဒီပညာအရည္အခ်င္း ေရာက္တယ္ဆိုတာ အင္မတန္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားပါတယ္။
စာေပ ပရိယတ္ႏွင့္တကြ ပဋိပတ္နယ္ပယ္မွာဆိုရင္ ယေန႔ သံဃရာဇာ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု ျဖစ္ေတာ္မူၾကတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၊ ေက်းဇူးရွင္ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔က “သူေတာ္ေကာင္းတေယာက္ပဲ”လို႔ အသိအမွတ္ ျပဳခံရတဲ့ မႏၲေလးက အမ်ိဳးသမီးစံျပ သူေတာ္စင္တေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ဆရာႀကီး ေဒၚဓမၼစာရီဟာ “ဥပသမာႏုႆတိကမၼ႒ာန္း” စီးျဖန္း အားထုတ္မယ္ဆိုလွ်င္ မိလိႏၵပဥႇာပါဠိေတာ္က လာတဲ့ နိဗၺာန္ရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ၊ ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ေဟာတဲ့ နိဗၺာန္ရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ၊ အသခၤတသံယုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ နိဗၺာန္ရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ၊ ထိုထို နိကာယ္ငါးရပ္မွာ အကုန္လံုးထုတ္ၿပီး အားလံုး ႏႈတ္တက္ရေအာင္ က်က္တယ္။
ၿပီးမွ ႏႈတ္က တတြတ္တြက္ ႐ြတ္ဆိုၿပီး နိဗၺာန္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ သေဘာေပါက္ၿပီးေတာ့ ေအာက္ေမ့တဲ့ “ဥပသမာႏုႆတိ” တရားအလုပ္ကို အားထုတ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကို ဘုန္းႀကီး ကုိယ္တိုင္ သိၿပီးေတာ့ ေျပာပါတယ္။
ထို႔အတူပဲ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကို ႏွလံုးသြင္းတဲ့ေနရာမွာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို အရဟံ အရဟံလို႔ ခ်ီးက်ဴးရတာ အေၾကာင္း ငါးပါး ရွိပါတယ္။
အာရကတၱာ ဟတတၱာ စ၊ ကိေလသာရီန ေသာ မုနိ။
ဟတသံသာရစကၠာေရာ၊ ပစၥယာဒီန စာရေဟာ။
န ရေဟာ ကေရာတိ ပါပံ၊ အရဟံ ေတန နာယေကာ။
က်မ္းဂန္မွာ လာသည့္အတိုင္း –
အာရကတၱာ စ=တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာတို႔မွ ေဝးကြာေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း။
ကိေလသာရီနံ=ကိေလသာတည္းဟူေသာ ရန္သူတို႔ကို။ ဟတတၱာ စ=ပယ္သတ္အပ္ၿပီးျဖစ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း။
ဟတသံသာရစကၠာေရာ စ=သံသရာစက္၏ အကန္႔တို႔ကို ဖ်က္ဆီးေတာ္မူၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း။
ပစၥယာဒီနံ=ပစၥည္းအစရွိေသာ အပူေဇာ္(ပစၥယပူဇာ+ဓမၼပူဇာဆိုတဲ့ အပူေဇာ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို)။ အရဟေတာ အရဟတၱာ စ=ခံထိုက္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း။
ရေဟာ=ဆိတ္ကြယ္ရာ၌။ ပါပံ=မေကာင္းမႈကို။ (ယသၼာ=အၾကင့္ေၾကာင့္။) န ကေရာတိ=ျပဳေတာ္မမူ။
(တသၼာ စ=ထို႔ေၾကာင့္လည္းေကာင္း။)
ေတန=ထို ဆိုခဲ့ၿပီးေတာင္း ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္။
နာယေကာ=လူသံုးပါးတို႔၏ ေရွ႕သြားေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ။
ေသာ မုနိ=ထို ျမတ္စြာဘုရားသည္။
အရဟံ=အရဟံ မည္ေတာ္မူပါေပ၏။
ျမတ္စြာဘုရားကို အရဟံ အရဟံလို႔ ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆိုရတာဟာ အေၾကာင္းငါးပါး ရွိပါတယ္။
အဲဒီ အေၾကာင္းငါးပါးေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူတယ္လို႔ ဆိုတာကို စာ႐ြက္ေပၚမွာ မေရးဘဲနဲ႔ လွ်ာေပၚမွာပင္ တပိုဒ္ တပိုဒ္ တေၾကာင္း တေၾကာင္း စဥ္းစားၿပီး (လွ်ာဆိုတဲ့ စာ႐ြက္ေပၚမွာ) ေရးတဲ့ စာပိုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ကေပါ့။
ေဗာဓိပင္မွာ ေရသြန္းၿပီးေတာ့ ဆင္းအလာ တ႐ုတ္စကားပင္တန္းေအာက္မွာ ဆရာႀကီးဟာ စာ႐ြက္ေပၚမွာ မဟုတ္ဘဲ လွ်ာေပၚမွာ ဒီအသံေလးေတြကို စီကာပတ္ကံုး ဆိုဆိုၾကည့္တယ္။
ဆရာႀကီး ဆိုဆိုၾကည့္တာကို ကိုယ္တိုင္ ၾကားရ ျမင္ရတာပါ။
ဒါကို ဘုန္းႀကီးနားနဲ႔ ဆတ္ဆတ္ၾကားၿပီးေတာ့ ေျပာေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေလာက,က ဂုဏ္ယူေလာက္တဲ့ စံယူေလာက္တဲ့ စံျပျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး သူေတာ္ေကာင္းႀကီးတေယာက္ရဲ႕ လက္ရာကို တရားနာသူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ ပညာလက္ထဲကို ထည့္ေပးပါမယ္။
အသင္သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ လက္ထဲမွာ ျဖန္႔ေဝထားတဲ့ ဓမၼလက္ေဆာင္ စာ႐ြက္ကေလးရဲ႕ ေက်ာဘက္ကို ၾကည့္ၾကပါ။
(၁) သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ အပါယ္ဝဋ္ဆင္းရဲ၏အေၾကာင္း မေကာင္းယုတ္မာ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာရန္သူတို႔ကို အရဟတၱမဂ္ ဉာဏ္သန္လ်က္ျဖင့္ အႂကြင္းမဲ့ပယ္သတ္၊
(၂) ဝါသနာ အေငြ႕ဓာတ္ႏွင့္တကြ ထို တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာ ရန္သူတို႔မွ ေဝးကြာ၊
(၃) ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ မေကာင္းမႈကို မျပဳ၊
(၄) ျဖစ္မႈႀကိမ္ဖန္ အတန္တန္ လည္တတ္ေသာ သံသရာစက္၏ အကန္႔ကို ဖ်က္ဆီး၊
(၅) ႀကီးကဲလြန္ျမတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္ –
(ဆိုခဲ့ၿပီးေတာင္း ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္)
တစ္ေသာင္းတိုက္လံုး ၿခိမ့္အုံးညိဳးညံ အရဟံ အရဟံဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႀကီးျဖင့္
အကနိ႒ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္ ျပန္႔လိႈင္ေက်ာ္ေစာေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား … ျမတ္စြာဘုရား။
ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ။
(တစ္ေခါက္ဆံုးမွ ပုတီးတစ္လံုးခ်)ဟူေသာ စာပိုဒ္ကို ေတြ႕ၾကရပါလိမ့္မည္။
အဓိပၸာယ္ကေတာ့ –
(၁) သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ အပါယ္ဝဋ္ဆင္းရဲ၏အေၾကာင္း မေကာင္းယုတ္မာ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာရန္သူတို႔ကို အရဟတၱမဂ္ ဉာဏ္သန္လ်က္ျဖင့္ အႂကြင္းမဲ့ပယ္သတ္၊
ဒါက အေၾကာင္းတပါး။
ဒီအေၾကာင္းက “အရီနံ ဟတတၱာ”ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ကိုက္ညီပါတယ္။
တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာရန္သူတို႔ကို အရဟတၱမဂ္တည္းဟူေသာ ဉာဏ္သန္လ်က္ျဖင့္ အႂကြင္းမဲ့ အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္လည္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားကို အရဟံ အရဟံလို႔ ခ်ီးက်ဴးရပါတယ္။
(၂) ဝါသနာ အေငြ႕ဓာတ္ႏွင့္တကြ ထိုတစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာရန္သူတို႔မွ ေဝးကြာ၊
ဒါက ဒုတိယအေၾကာင္း။
“အာရကတၱာ”လို႔ စာထဲက လာတဲ့အတိုင္း ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
တျခား တျခားေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ေတြေကာ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာတို႔မွ မေဝးကြာဘူးလား။
ေဝးကြာပါတယ္။
ဒါျဖင့္ သူတို႔ကိုေကာ အရဟံ အရဟံလို႔ မခ်ီးက်ဴးဘဲ ဘာေၾကာင့္ ဘုရားကိုမွ ကြက္ၿပီး ခ်ီးက်ဴးရတာလဲ။
အေျဖကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားမွာေတာ့ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာရန္သူတို႔မွေရာ၊ ထိုကိေလသာတို႔ရဲ႕ အထံု အခိုးအေငြ႕လို႔ဆိုတဲ့ ဝါသနာအေငြ႕ဓာတ္မွေရာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွ ေဝးကြာေတာ္မူပါတယ္။
ရဟႏၲာမ်ားက်ေတာ့ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာတို႔မွ ေဝးကြာေတာ္မူၾကေသာ္လည္း ကိေလသာရဲ႕ အထံုအခိုး တန္ခိုးအေငြ႕လို႔ဆိုတဲ့ ဝါသနာကေတာ့ က်န္ေနေသးတယ္။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တုန္းက အရွင္ပိလိႏၵဝစၧဆိုတာ ရဟႏၲာပဲ။
ဒါေပမယ့္ သူက အင္မတန္ ဇာတ္ျမင့္တယ္လို႔ ယူဆတဲ့ ဇာတိမႏၲပုဏၰားမ်ိဳးမွာ ဘဝငါးရာ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့ အဲဒီ ဇာတိမႏၲပုဏၰားေတြက “သူတို႔မွ က်န္တဲ့လူမ်ိဳးေတြဟာ လူယုတ္ခ်ည္းပဲ၊ သူတို႔ကမွ ျမတ္တယ္” အဲဒီလို ဇာတိမာန္တက္ၿပီးေတာ့ က်န္တဲ့လူေတြကို “ဝသလ=လူညံ့ေတြ လူယုတ္ေတြ”လို႔ပဲ ေျပာဆိုၾက ေအာက္ေမ့ၾကပါတယ္။
အရွင္ပိလိႏၵဝစၲရဟႏၲာလည္းပဲ အဲဒီ ဇာတိမႏၲပုဏၰားဘဝေပါင္း ငါးရာတုန္းက ကိန္းတည္ခဲ့တဲ့ မာနကိေလသာႏွင့္တကြ အနမတဂၢသံသရာက ကိန္းတည္ခဲ့တဲ့ မာနကိေလသာတရားကို အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ အႂကြင္းမဲ့ အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ထိုဇာတိမႏၲပုဏၰားဘဝ ငါးရာတုန္းက ကိန္းတည္ခဲ့တဲ့ ဇာတိမာန္ ကိေလသာ၏ အထံုအခိုး တန္ခိုးအေငြ႕ျဖစ္တဲ့ ဝါသနာကိုကား မပယ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ရဟႏၲာျဖစ္ေတာ့လည္းပဲ ေတြ႕တိုင္း ေတြ႕တိုင္းေသာ လူမ်ားကို “ဝသလ ဝသလ=ဟဲ့ သူယုတ္၊ ဟဲ့ သူယုတ္”လို႔ ေျပာေလ့ ဆိုေလ့ ရွိပါတယ္။ ႐ိုးေနတာပ။
ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္က “ဟဲ့ သူယုတ္၊ ဟဲ့ သူယုတ္”လို႔ အေခၚခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ စိတ္ထဲက မနာေအာင္ “ပိလိႏၵဝစၧ ရဟႏၲာဟာ ပဒု႒စိတ္=ျပစ္မွားတဲ့ စိတ္နဲ႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဇာတိမႏၲပုဏၰားဘဝေပါင္း ငါးရာတုန္းက ကိန္းတည္ခဲ့တဲ့ ဇာတိမာန္ကိေလသာရဲ႕ အထံုအခိုး တန္ခိုးအေငြ႕ ဝါသနာပါလာလို႔ ေျပာတာ ျဖစ္တယ္”လို႔ ျပန္လည္ ေျဖရွင္း ေဟာျပေတာ္မူရပါတယ္။
ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ အဲဒီ အထံုဝါသနာ မေပ်ာက္ဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားက်ေတာ့ အထံုဝါသနာႏွင့္တကြ ထိုတစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာတို႔ကို ပယ္ေတာ္မူတာျဖစ္လို႔ “ဝါသနာအေငြ႕ဓာတ္ႏွင့္တကြ ထိုတစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာတို႔မွ ေဝးကြာ”လို႔ ဒုတိယအေၾကာင္းကို ဖြဲ႕ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
(၃) ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ မေကာင္းမႈကို မျပဳ၊
ဒါက တတိယအေၾကာင္း။
“န ရေဟာ ကေရာတိ ပါပံ”ကုိ ၾကည့္၍ ဖြဲ႕ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားမွာ မေကာင္းမႈ ျပဳဖို႔ရန္ ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္ဟူ၍ လံုးဝ မရွိပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ မေကာင္းမႈကို ျပဳေတာ္မမူ (ဝါ) မေကာင္းမႈကို ျပဳဖို႔ရန္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္ဟူ၍ လံုးဝ ရွိေတာ္မမူေသာေၾကာင့္လည္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားဟာ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္။
(၄) ျဖစ္မႈႀကိမ္ဖန္ အတန္တန္ လည္တတ္ေသာ သံသရာစက္၏ အကန္႔ကို ဖ်က္ဆီး၊
ဒါက စတုတၳအေၾကာင္း။
ပကတိ လွည္းဘီးႀကီး ရထားဘီးႀကီးမ်ား ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္း လည္ေနႏိုင္တာဟာ ေထာက္(ေဒါက္)ေတြ အကန္႔ေတြေၾကာင့္ လည္ေနႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။
ပကတိ လွည္းဘီးႀကီး ရထားဘီးႀကီးကို မလည္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ။
အဲဒီ ေထာက္ေတြ အကန္႔ေတြကို ႐ိုက္ခ်ိဳးပစ္လိုက္ရင္ မလည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ထို႔အတူပဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သံသရာတည္းဟူေသာ လွည္းဘီးႀကီး ရထားဘီးႀကီး မလည္ႏိုင္ေအာင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အဦးမူ၍ ကုေဋေပါင္း သံုးသန္းေျခာက္သိန္း အေရအတြက္ရွိတဲ့ မဟာဝဇိရ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ပုညာဘိသခၤါရ၊ အပုညာဘိသခၤါရ၊ အာေနၪၨာဘိသခၤါရ ေခၚတဲ့ သခၤါရတည္းဟူေသာ သံသရာစက္ရဲ႕ အကန္႔ေတြ ေထာက္ေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားဟာ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္။
“ဟတသံသာရစကၠာေရာ”ဆိုတဲ့ ပါဠိနဲ႔အညီ ျဖစ္ပါတယ္။
“ျဖစ္မႈႀကိမ္ဖန္ အတန္တန္ လည္တယ္”ဆိုတာက သံသရာမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ျဖစ္တာကို ေခၚတယ္။
(၅) ႀကီးကဲလြန္ျမတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထုိက္၊
ဒါက ငါးခုေျမာက္အေၾကာင္း။
ျမတ္စြာဘုရားမွာ ႀကီးကဲလြန္ျမတ္တဲ့ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္၊ ဝိမုတၱိဂုဏ္၊ ဝိမုတၱိဉာဏဒႆနဂုဏ္ ေက်းဇူးေတာ္ေတြ ရွိတယ္။
ရွိတဲ့အတြက္ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔ရဲ႕ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာေၾကာင့္ အရဟံဂုဏ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္။
“ပစၥယာဒီန စာရေဟာ”ဆိုတဲ့ ပါဠိနဲ႔အညီ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီငါးခ်က္ကို စိပ္စိပ္ေစးေစး ႏွလံုးသြင္းလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကုိ အျပည့္အစံု ႏွလံုးသြင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
(ဆိုခဲ့ၿပီးေတာင္း ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္) တစ္ေသာင္းတိုက္လံုး ၿခိမ့္အုံးညိဳးညံ အရဟံ အရဟံဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႀကီးျဖင့္ အကနိ႒ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္ ျပန္႔လိႈင္ ေက်ာ္ေစာေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ျမတ္စြာဘုရား။
ဆိတ္ၿငိမ္ရာမွာ တေယာက္တည္း ေအးေအးျဖည္းျဖည္း စဥ္းစားၿပီး ဆိုပါ။
ဆိုၿပီးမွ … “ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ”လို႔ ဆိုလိုက္လွ်င္ ”ေၾသာ္ .. ယခု ငါဆိုခဲ့တဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္ေတြကို ရည္စူးၿပီးေတာ့ “ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ”လို႔ ငါဆိုတာပါတကား၊
ငါဆိုခဲ့တဲ့ “ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ”သည္ ယခု ဆိုခဲ့ၿပီးတဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္နဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ပါဠိပါတကား”လို႔ ျခံဳၿပီးေတာ့ သိသြားမယ္။
အဲဒါကို သမာဓိဘာဝနာလို႔ ေခၚတယ္။
ဒါနရယ္၊ သီလရယ္၊ သမာဓိရယ္၊ ပညာရယ္ ေလးမ်ိဳးရွိရာမွာ သမာဓိဆိုတဲ့ အႏုဂါမိက ဥစၥာရတနာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီအတိုင္း မျပတ္ မျပတ္ ႐ြတ္ဆို ပြားမ်ားၾကပါ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ .. ။
အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပုတီးစိပ္နည္း
(၁) သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ အပါယ္ဝဋ္ဆင္းရဲ၏အေၾကာင္း
မေကာင္းယုတ္မာ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာရန္သူတို႔ကို
အရဟတၱမဂ္ ဉာဏ္သန္လ်က္ျဖင့္ အႂကြင္းမဲ့ပယ္သတ္၊
(၂) ဝါသနာ အေငြ႕ဓာတ္ႏွင့္တကြ
ထိုတစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာရန္သူတို႔မွ ေဝးကြာ၊
(၃) ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ မေကာင္းမႈကို မျပဳ၊
(၄) ျဖစ္မႈႀကိမ္ဖန္ အတန္တန္ လည္တတ္ေသာ
သံသရာစက္၏ အကန္႔ကို ဖ်က္ဆီး၊
(၅) ႀကီးကဲလြန္ျမတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္
လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထုိက္ –
(ဆိုခဲ့ၿပီးေတာင္း ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္)
တစ္ေသာင္းတိုက္လံုး ၿခိမ့္အုံးညိဳးညံ
အရဟံ အရဟံ ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႀကီးျဖင့္
အကနိ႒ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္
ျပန္႔လိႈင္ေက်ာ္ေစာေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား … ျမတ္စြာဘုရား … ။
ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ အရဟံ
(တစ္ေခါက္ဆံုးမွ ပုတီးတစ္လံုးခ်။)
(သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၅၁၄-ခုႏွစ္၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၃၂-ခုႏွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁၅-ရက္ေန႔တြင္ မႏၲေလးျမိဳ႕ အေနာက္ျပင္ ေအာင္ေတာ္မူေက်ာင္းႀကီး ေစတီေတာ္ အာရာမ္အတြင္း ဆိပ္ကမ္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျဖစ္ေသာ ‘နိဗၺာန္ဆိပ္ဦး ဓမၼာ႐ုံ’၌ စတင္ ေဟာၾကားအပ္ေသာ ‘သာသနာ့ခ်ိန္ခြင္ႀကီး ေလးလက္ တရားေတာ္’ မွ။)