ဖရဏာပီတိ ဂြမ္းဆီထိ – အရွင္ပညာသီဟ
ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိမႈ၊ မွန္ကန္မႈတို႔အေပၚ အေျခခံ၍ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံအလိုက္ လူမ်ိဳးအသီးသီးတြင္ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး စသည့္ နယ္ပယ္အသီးသီးအတြက္ ဆို႐ိုးစကားပံု ဆို႐ိုးစကား အမ်ိဳးမ်ိဳး ထားရွိၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ – ဘဝတိုးတက္ေရးအတြက္ ရွာေဖြရာတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ မေအာင္ျမင္မႈအေပၚ မူတည္၍ “တ႐ြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္”၊ “ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ”၊ “ေသခ်င္တဲ့က်ား ေတာေျပာင္း” စသည္တို႔ကို ဆို႐ိုး ျပဳထားသည္။
စာေရးသူသည္ အသက္ ၁၁-ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ မိမိေမြးဖြားရာ ေဒသက ထြက္ခြာခဲ့သည္။
႐ြာဦးေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ အေျပာင္းအလဲ ၾကားကာလ၌ ဆရာေတာ္ လစ္လပ္ေနစဥ္ ဦးေလးေတာ္သူ ဆရာေတာ္ရွိရာ အျခား႐ြာေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ခဲ့သည္။ ထိုမွတဆင့္ ၁၂-ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ျမိဳ႕တြင္ စာသင္ေနၾကသည့္ ထိုေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္မ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ ေခ်ာက္ျမိဳ႕ အေနာက္ေငြေတာင္ စာသင္တိုက္သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ စာသင္ခဲ့သည္။
ေက်း႐ြာမွ ျမိဳ႕ျပသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေတာ႐ြာတြင္ မျမင္ဖူးသည့္ အသစ္အဆန္းမ်ားကို စတင္ ခံစားရေတာ့၏။
ေရနံဆီမီးခြက္ အလင္းေရာင္ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ျဖင့္ ေနခဲ့ရသည့္ဘဝမွ လက္ၫိႈးႏွင့္ တြန္းဖိလိုက္ ႏွိပ္လိုက္႐ုံျဖင့္ ဖ်တ္ခနဲ မီးလင္းလာသည္ကို ေတြ႕ရေသာအခါ တအံ့တၾသ ျဖစ္ရ၏။
ေသာက္သံုးေရအတြက္ လက္အံေသေလာက္ေအာင္ အားစိုက္ဆြဲငင္ယူမွ ေရရရွိခဲ့သည့္ ဘဝမွ ေရပိုက္ေခါင္းေပၚက ဘီးဝိုင္းကေလးကို လွည့္လိုက္႐ုံျဖင့္ ေရအလိုလို ထြက္က်လာသည္ကို ေတြ႕ရေသာအခါ အလြန္သေဘာက်၏။
ဖုန္တေထာင္းေထာင္းထေနသည့္ ေျမလမ္းတြင္ လွည္းၾကမ္းစီး၍ ခရီးႏွင္ခဲ့ရသည့္ ဘဝမွ ေျပာင္ေျပာင္မည္းမည္း ကတၱရာလမ္းမည္းေပၚတြင္ တဝီဝီ ေျပးသြားေနသည့္ ကားမ်ားကို ေတြ႕ရေသာအခါ ရင္သပ္႐ႈေမာ တအံ့တၾသ ျဖစ္ရ၏။
အဆင့္ဆင့္ တ႐ြာေျပာင္းခဲ့သျဖင့္ ျမိဳ႕ျပ၏ တိုးတက္မႈကို စတင္ ခံစားရျခင္း ျဖစ္၏။
ရဟန္းေလာက၏ အထက္တန္းပညာစနစ္တြင္ စတင္ေျဖရသည့္ ပထမငယ္တန္းကို အသက္ ၁၄-ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
အသက္ ၁၆-ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္ ေခ်ာက္ျမိဳ႕မွ ျပည္ျမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေနထိုင္၍ စာသင္ခဲ့သည္။
ဆယ္ႏွစ္ၾကာေသာအခါ မႏၲေလးသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနထိုင္ စာသင္ခဲ့ျပန္သည္။
မႏၲေလးတြင္ ဆယ္ႏွစ္ေနၿပီးေသာအခါ ရဟန္းေလာကတြင္ အခက္ဆံုးဟု ဆိုရသည့္ တိပိဋကစာေမးပြဲမွ သုတ္ ၃-က်မ္းကို ေအာင္ျမင္ကာ အစိုးရဆက္ကပ္သည့္ ရထားႏွင့္ သေဘာၤခရီးတြင္ အထက္တန္းခန္းမွ အခ်ိန္မေ႐ြး ေဒသမေ႐ြး အခမဲ့ စီးနင္းသြားလာခြင့္ လက္မွတ္ကို ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။
လူ႔ေလာကတြင္ သင္ၾကားရယူရသည့္ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕တခုကိုလည္း ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ က်င္းပသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိတကၠသိုလ္ ဆရာျဖစ္ ေျခာက္လသင္တန္းတြင္ တက္ေရာက္ သင္ယူအၿပီး က်န္ရွိေနသည့္ မိမိဘဝအစိတ္အပိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ တရား႐ႈမွတ္နည္းကို အေျခခံက်က် စနစ္တက် ႐ႈမွတ္ႏိုင္ရန္ မဟာစည္ရိပ္သာႀကီးတြင္ ဝါတြင္းသံုးလ တရားထိုင္သည္။ မဟာစည္ရိပ္သာႀကီးတြင္ ေယာဂီေဟာင္းအျဖစ္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ေနၿပီး အဂၤလန္ႏိုင္ငံတြင္ သာသနာျဖန္႔ေဝရန္ ရိပ္သာႀကီးမွ ေစလႊတ္ခံခဲ့ရသည္။
လန္ဒန္ျမိဳ႕တြင္ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ သီတင္းသံုးေနထိုင္ၿပီး ဆရာေတာ္ဦးဣႏၵကႏွင့္ ေအဘီဘီေအအသင္းတို႔၏ ပင့္ဖိတ္မႈအရ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ နယူးေယာက္၊ နယူးဂ်ာစီျပည္နယ္သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနထိုင္ခဲ့သည္။
မိတ္ေဆြႀကီး ဦးအဘယာသည္ စာေရးသူကို အေမရိကန္သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေနထိုင္ရန္ တိုက္တြန္း ကူညီခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံ နယူးဂ်ာစီသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဆရာေတာ္ ဦးအဘယာႏွင့္ အတူ ေနရ၏။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံရွိ ရဟန္းေတာ္ အမ်ားစုသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလို အကူအညီ ကပၸိယ မထားႏိုင္သျဖင့္ ေက်ာင္းရွိ လုပ္ေဆာင္စရာမ်ားကို အစစ အရာရာ ကုိယ္တိုင္ လုပ္ၾကရ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဦးအဘယာက စက္ဘီးစီး သင္ေပး၏။ ေျခဖဝါးသာ ကြဲသြားသည္။ မတတ္ေျမာက္ခဲ့၊ မစီးတတ္ခဲ့။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ဦးဟန္ၾကဴက ကားအေဟာင္းတစီးကို ေက်ာင္းပို႔ထားသျဖင့္ ဆရာေတာ္ဦးအဘယာမွာ ေမာင္ေဖဝင္းႏွင့္ ကားေမာင္းသင္ေန၏။
“တ႐ြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္”ဆို႐ိုးႏွင့္အညီ သူေကာင္းျဖစ္ေအာင္ဆိုသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ မပါခဲ့ေသာ္လည္း အေျခအေနအရ ေက်းလက္ေတာ႐ြာတ႐ြာမွ ျမန္မာႏိုင္ငံျမိဳ႕ျပႀကီးမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊ အဂၤလန္မွ အေမရိကန္သို႔ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာခဲ့ရာ ၁၅-ႏွစ္သားအ႐ြယ္အထိ ကားမစီးခဲ့ဖူးေသာ စာေရးသူမွာ ဆရာေတာ္ဦးအဘယာ ေနာက္ေျပာင္ေျပာေလ့ရွိသည့္ ငယ္သက္၏ ဂဏန္းေျပာင္းျပန္ ၅၁-ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ ကားေမာင္းရသည့္ ဘဝသို႔ ေရာက္ရေတာ့၏။
ကားေမာင္းရသည္ကို အေမရိကန္ေရာက္ရသည္ကို ဂုဏ္ယူ ဝင့္ႂကြားလို၍ ေရးျပသည္ မဟုတ္။
ေတာေနေဒသမွ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ၿပီး တစတစ တိုးတက္မႈ ရလာသည္ကို ေဖာ္ျပကာ ျမန္မာတို႔၏ ဆို႐ိုးစကား မမွားသည္ကို ေထာက္ျပလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
စာဖတ္သူတို႔လည္း “ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ” ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိတို႔ေမြးရာ ဇာတိထက္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး စသည္တြင္ အဖက္ဖက္က သာလြန္သည့္ ေရ၊ မီး၊ တယ္လီဖုန္း စသည္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မၾက ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ရသည့္ အေမရိကန္တြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ၾကရာ အျပည့္စံုႀကီး အေပ်ာ္ႀကီး ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ေပမည္။
သို႔ေသာ္လည္း “ေပ်ာ္ရာမွာ မေန၊ ေတာ္ရာမွာ ေန” ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိေမြးရာဇာတိထက္ အစစ အရာရာ အေနသာသျဖင့္ ဆက္လက္ ေနထိုင္ေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
စကားစပ္မိ၍ ေထြရာေလးပါး ေျပာၾကရာ တခ်ိဳ႕က “အေမရိကန္ကို အထင္မႀကီးပါဘူး၊ ေပ်ာ္လည္း မေပ်ာ္ပါဘူး” ဟု ေျပာၾကသည္။
“အထင္လည္း မႀကီးဘူး၊ ေပ်ာ္လည္း မေပ်ာ္ဘူး” ဆိုရင္ ဘယ္သူက ဆြဲထားလို႔ ဘာေၾကာင့္ အေမရိကန္မွာ ေနသလဲ၊ ျပန္ပါလား လို႔ ေျပာေသာအခါ အသံမထြက္ေတာ့။
မျပန္ႏိုင္ျခင္း၊ ဆက္လက္ၿပီး အေမရိကန္တြင္ ရွိေနျခင္းကပင္ အေမရိကန္သည္ ထိုသူတို႔အတြက္ “ေရၾကည္ရာ၊ ျမက္ႏုရာ” ျဖစ္ေနသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ပီတိကို စား အားရွိပါ၏
“———–၊ ———–၊ ပီတိကို စား အားရွိပါ၏” ဟု ဆို႐ိုးစကား တခု ေႏွာင္းေခတ္ကာလတြင္ ေပၚထြက္လာ၏။
ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားဟု ေမးစရာ ရွိ၏။
ေမးေငါ့စရာ မဲ့စရာ ရွိ၏။
ေရွးစာႏွစ္ပိုက္ဒ္ကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး “ပီတိကို စား၊ အားရွိပါ၏”ဟု ဆိုလွ်င္ မွားမည္ မဟုတ္ပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပီတိကို စား၍ အားရွိခဲ့သည့္ သာဓကမ်ား ဘုရားရွင္သာသနာတြင္ ရွိခဲ့သည္။
ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ပီတိကို အေျခခံ၍ ထိုပီတိကိုပင္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဟူေသာ လကၡဏာသံုးပါး ျမင္ေအာင္ ဝိပႆနာ႐ႈလိုက္ရာမွ ရဟႏၲာျဖစ္သြားသူမ်ား ရွိခဲ့ဖူးပါ၏။
ဤသည္မွာ ပီတိကို စား၍ အားရွိသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဤေနရာတြင္ ဗဟုသုတအျဖစ္ ပီတိအမ်ိဳးအစားမ်ားကို ေဖာ္ျပရေသာ္ ျဖစ္မႈအႏုအရင့္အလိုက္ –
(၁) ခုဒၵိကာ ပီတိ=အနည္းငယ္ ဝမ္းေျမာက္မႈ၊
(၂) ခဏိကာ ပီတိ=ခဏ ခဏ ဆင့္၍ျဖစ္ေသာ ဝမ္းေျမာက္မႈ၊
(၃) ၾသကၠႏၲိကာ ပီတိ=လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲျဖစ္ေသာ ဝမ္းေျမာက္မႈ၊
(၄) ဥေဗၺဂါ ပီတိ=ကိုယ္ေျမာက္ႂကြေစေအာင္ျဖစ္ေသာ ဝမ္းေျမာက္မႈ၊
(၅) ဖရဏာ ပီတိ=တကိုယ္လံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစလ်က္ျဖစ္ေသာ ဝမ္းေျမာက္မႈ ဟု ပီတိ ငါးမ်ိဳး ရွိသည္။
နယူးဂ်ာစီ မဟာစည္သတိပ႒ာန္ရိပ္သာအတြင္း တည္ထားကိုးကြယ္သည့္ ေစတီေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းေဆာင္ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အလႉေငြလိုအပ္ေနသျဖင့္ အလႉေငြရရွိေရးအတြက္ ပထမအႀကိမ္ နိဗၺာန္ေစ်းပြဲကို ၂၀၀၈-ခုွႏွစ္ ဇြန္လ ၂၂-ရက္ေန႔တြင္ စတင္ စမ္းသပ္ က်င္းပရာ အလႉေငြ ေဒၚလာ ၈,၀၀၀ ေက်ာ္ အလႉရရွိခဲ့သည္။ ပထမအႀကိမ္ျဖစ္၍ ပင္ပန္းေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈကို အေၾကာင္းျပဳကာ စီစဥ္သူ၊ လုပ္အားေပးသူ၊ ေရာင္းခ်သူ၊ ဝယ္သူ၊ အားေပးသူ၊ သတင္းစကားၾကားရသူတို႔ ေပ်ာ္ၾကသည္။ ဝမ္းသာ ပီတိ ျဖစ္ၾကသည္။
ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္ရသည့္ အားေၾကာင့္ ပင္ပန္းရသည္ကို ေမ့ကာ ပြဲၿပီးၿပီးခ်င္း ေပ်ာ္စရာေကာင္းလိုက္တာ “ေနာက္တပြဲ လုပ္ၾကရေအာင္၊ ေနာက္တပြဲ လုပ္ၾကရေအာင္”ဟု ေတာင္းဆိုၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ တႏွစ္ထဲတြင္ပင္ ဒုတိယအႀကိမ္ နိဗၺာန္ေစ်းပြဲကို စက္တင္ဘာလ ၂၁-ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပခဲ့သည္။
ဤပြဲတြင္ ပါဝင္ေရာင္းခ်သူ လူဦးေရမ်ားလာသလို အစားအစာလည္း စံုလွသည္။
ႀကိဳတင္ စီစဥ္ထားသျဖင့္ အစားအေသာက္ မေလာက္မင ျပတ္လပ္မႈ မျဖစ္ခဲ့။
ပထမပြဲမွ အေတြ႕အၾကံဳေပၚ မူတည္၍ ကေလးမ်ားအတြက္ အစီအစဥ္တခု ထည့္ေပးထားရာ ကေလးမ်ားလည္း ေပ်ာ္ၾကသည္။
ဤဒုတိယပြဲတြင္ အသားတင္ အလႉေငြ ၁၁,၂၂၅ ေဒၚလာ ရရွိသည္။
ဆုမဲလက္မွတ္ ေရာင္းရေငြမွာ ေဒၚလာ ၂,၈၆၈ ျဖစ္ၿပီး၊ အစားအစာ ေရာင္းရေငြမွာ ေဒၚလာ ၉,၂၅၁ ျဖစ္ပါသည္။
ကုန္က်စရိတ္ ၁,၅၉၄ ေဒၚလာကိုပါ ေပါင္းထည့္ပါက အလႉေငြ စုစုေပါင္း ၁၂,၈၁၉ ေဒၚလာ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စီစဥ္သူ၊ လုပ္အားေပးသူ၊ ေရာင္းခ်သူ၊ ဝယ္ယူအားေပးသူ၊ သတင္းစကားၾကားရသူတို႔ ေပ်ာ္ၾကသည္။ ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္ၾကသည္။
အလႉပြဲၿပီး၍ မိမိတို႔ ျပဳသမွ် ကုသိုလ္ကို သီလေပး ေရစက္ခ်ေသာအခါ ခါတိုင္းဘာသာေရးပြဲမ်ားတြင္ ဆုေပး၊ သီလေတာင္း၊ သရဏဂံုေဆာက္တည္၊ ငါးပါးသီလခံယူသည့္အခါ ၾကားရသည့္အသံႏွင့္မတူ တမူထူးျခားေနသည္ကို စာေရးသူ သတိထားမိသည္။
အလႉရွင္အခ်ိဳ႕ ျပန္သြားသည့္အတြက္ တရားနာပရိသတ္ နည္းေသာ္လည္း သာမန္ပြဲမ်ားထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပရိတ္သတ္၏ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္အသံက ဟိန္းထြက္ေနသည္။ ပင္ပန္းေပမယ့္ ႐ႊင္လန္းတဲ့စိတ္၊ ၾကည္ႏူးတဲ့စိတ္(ပီတိ) အဟုန္ေၾကာင့္ အသံမွာ အားမာန္အျပည့္ ပါေနသည္။
ေရစက္ခ်၊ အမွ်ေဝၿပီးသည့္အခါ ၾကားရသည့္အသံမွာ “အမေလး၊ ခုမွပဲ ဗိုက္ဆာေတာ့တယ္၊ ေစ်းေရာင္းေနတုန္းက ဆာရမွန္းေတာင္ မသိဘူး” ဟု ျဖစ္သည္။
ကုသိုလ္ေရးကို အားေပးလုပ္ေဆာင္ေနစဥ္ ဆာရမွန္း မသိျခငး္သည္ အမွန္တကယ္ပင္ ပီတိကို စားၿပီး အားရွိေနၾကျခင္းပါလားဟု မွတ္ခ်က္ခ်မိပါသည္။
အႏုေမာဒနာတရား ေဟာၾကားရာတြင္ –
အျပစ္မရွိေသာ ေကာင္းမႈသည္ —– စိတ္ႏွလံုး ႐ႊင္လန္းမႈကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
စိတ္ႏွလံုး ႐ႊင္လန္းမႈသည္ —– ဝမ္းေျမာက္မႈကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
ဝမ္းေျမာက္မႈသည္ —– ႏွစ္သက္မႈ(ပီတိ)ကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
ႏွစ္သက္မႈ(ပီတိ)သည္ —– ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ(ပႆဒၶိ)ကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ(ပႆဒၶိ)သည္ —– ခ်မ္းသာမႈ(သုခ)ကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
ခ်မ္းသာမႈ(သုခ)သည္ —– တည္ၾကည္မႈ(သမာဓိ)ကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
တည္ၾကည္မႈ(သမာဓိ)သည္ —– ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္မႈ(ယထာဘူတဉာဏ္အျမင္)ကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္မႈ(ယထာဘူတဉာဏ္အျမင္)သည္ —–ၿငီးေငြ႕မႈကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
ၿငီးေငြ႕မႈသည္ —– တပ္စြန္းျခင္း ကင္းမႈကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
တပ္စြန္းျခင္း ကင္းမႈသည္ —– လြတ္ေျမာက္မႈ(ဝိမုတၱိ)ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္မႈကို သိေသာ ဉာဏ္အျမင္(ဝိမုတၱိဉာဏဒႆန)ရမႈကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း။
ဤသို႔လွ်င္ အျပစ္မရွိေသာ ေကာင္းမႈသည္ အစဥ္အတိုင္း အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္ေၾကာင္း။ ထို႔ျပင္ ဝမ္းေျမာက္မႈ(ပီတိ)ကို အေျခခံ၍ တရား႐ႈမွတ္ ပြားမ်ားပါက တရားလ်င္ျမန္စြာရသည့္ သာဓကမ်ား ရွိ၍ မိမိတို႔၏ ဝမ္းေျမာက္မႈ ပီတိကို တရား႐ႈမွတ္ရန္၊ ယခုႏွစ္တြင္ ရရွိသည့္ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကို ေလ့လာ၍ ေနာင္ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ဆက္လက္၍ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ သာသနာျပဳကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ၾကရန္ တိုက္တြန္း အားေပးလိုက္သည္။
ဤကုသိုလ္တြင္ အစဥ္အၿမဲ သင္လဲ ပါဝင္
ပထမအႀကိမ္ နိဗၺာန္ေစ်းမွ ရရွိေသာ အလႉေငြ ရွစ္ေထာင္သည္လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယအႀကိမ္ နိဗၺာန္ေစ်းမွ ရရွိေသာ အလႉေငြ တစ္ေသာင္းေက်ာ္သည္လည္းေကာင္း ေစ်းေရာင္းသူတို႔၏ အလႉဒါနခ်ည္းသက္သက္ မဟုတ္ပါ။
ဝယ္ယူ စားေသာက္သူ၊
တဲထိုး တဲဖ်က္၊ စားပြဲ ကုလားထုိင္ခင္း၊ ျပန္သိမ္းသူ၊
ကားေနရာခ်သူ၊
ဆုမဲလက္မွတ္ ေရာင္းေပးသူ၊ ဝယ္ယူသူ၊
ဆုမဲအလႉရွင္၊
ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး စီစဥ္သူ၊
အိုးခြက္ပန္းကန္ေဆးျခင္း စသည့္ သန္႔ရွင္းေရး ေဆာင္႐ြက္ေပးသူတို႔၏ အလႉဒါနလည္း ျဖစ္ပါ၍ နိဗၺာန္ေစ်းတြင္ အဖက္ဖက္မွ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲၾကသူတိုင္း၏ ကုသိုလ္ေစတနာကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚကာ မွတ္တမ္းတင္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္း ေျပာၾကားပါရေစ။
၂၀၀၈-ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ (၂၁)ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ က်င္းပသည့္
ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ေစ်းေရာင္းပြဲတြင္ ေရာင္းခ် လႉဒါန္းသည့္ အလႉေငြစာရင္း
၁ ေဒၚခင္ေမျပံဳး ႏွင့္ စုသက္ – ေ႐ႊရင္ေအး – ၂၈၅ ေဒၚလာ
၂ ေအဘီဘီေအ – မုန္႔ဟင္းခါး၊ မုန္႔ဖက္ထုပ္၊ ငါးပိေၾကာ္၊ ဘူးသီးေၾကာ္ – ၁,၃၆၀ ေဒၚလာ
၃ ကိုသက္ဝင္း-မမိုးစံေအာင္ – ေရႏွင့္ အခ်ိဳရည္ – ၂၀၆ ေဒၚလာ
၄ ကိုၫြန္႔ဦး-မတင္တင္ – ျမန္မာလက္ဖက္ရည္ – ၁၈၅ ေဒၚလာ
၅ ကိုထြန္းေအး-မဒင္ပယ္လ္ – ၾကက္သားပလာတာ – ၂၃၅ ေဒၚလာ
၆ ကိုထြန္းတင္-မၫိုၫိုၾကည္ – ဒါန္ေပါက္ – ၅၀၀ ေဒၚလာ
၇ ေဒၚေအး – မႏၲေလးပဲေၾကာ္ – ၃၅၁ ေဒၚလာ
၈ မျဖဴျဖဴျမင့္ – ငါးထမင္းခ်ဥ္ – ၁၉၀ ေဒၚလာ
၉ မမာ – ရွမ္းထမင္းခ်ဥ္၊ ငပိေၾကာ္၊ ငါးပိေထာင္း – ၂၀၉ ေဒၚလာ
၁၀ ေဒၚေမႊး၊ ခင္ေလးျမင့္ – နန္းႀကီးသုတ္၊ အာလူးကက္သလိပ္၊ စာကေလးေခြ၊ အမဲေျခာက္ေၾကာ္ – ၆၀၂ ေဒၚလာ
၁၁ ကိုထြန္းမင္း-မအုန္း – ေက်ာက္ေက်ာရည္ – ၁၅၀ ေဒၚလာ
၁၂ ေဒၚဂေရ႕စ္ – ေကာ္ျပန္႔ေၾကာ္သုတ္ – ၁၁၂ ေဒၚလာ
၁၃ ကုိဘြန္ဇာ-မခ်ိဳတူး – အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ – ၃၅၀ ေဒၚလာ
၁၄ မေအးေအးသိန္း၊ ေဒၚမူမူရွိန္၊ မသန္းသန္းရီ – ရခိုင္မုန္႔တီ၊ ဆူရွီ – ၁၁၂ ေဒၚလာ
၁၅ ေဒၚေမရင္း – မုန္ၫႇင္းခ်ဥ္ – ၃၅၀ ေဒၚလာ
၁၆ ေဒၚေဌးေဌးေအာင္ – ပုဇြန္ခြက္ေၾကာ္ – ၄၁၈ ေဒၚလာ
၁၇ မီးရွယ္လ္ – ပုတီး – ၁၃၁ ေဒၚလာ
၁၈ ဦးစိုးဝင္း-ေဒၚက်င္ေဆြ – ေကာက္ၫႇင္းထုပ္ – ၄၀၂ ေဒၚလာ
၁၉ စတီဗင္ခ်ိဳ – ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲ – ၄၅ ေဒၚလာ
၂၀ ေဒၚခင္ဝင္းၾကည္ – ဇီးယို၊ ဂ်ေလဘီ – ၂၇၃ ေဒၚလာ
၂၁ ဇင္ေမထြန္း – ဖေယာင္းတုိင္ – ၂၆၅ ေဒၚလာ
၂၂ ေဒၚစီစီခ်ိဳ – ပဲျပဳတ္၊ ပဲေၾကာ္၊ ၿမိတ္ကတ္ေၾကးကိုက္ – ၃၀၈ ေဒၚလာ
၂၃ ဆဘရီနာေမ – ပုတီးႀကိဳး – ၃၁ ေဒၚလာ
၂၄ ေဒၚကင္း – မုန္႔ – ၃၅ ေဒၚလာ
၂၅ မဥမၼာဝင္း၊ မျမျမစန္း – ဖြာလူဒါ – ၁၁၃ ေဒၚလာ
၂၆ ဟင္နရီ-အယ္လီလီး – တို႔ဟူး – ၁၂၂ ေဒၚလာ
၂၇ ကိုေက်ာ္လြင္ထြန္း-မစုစုေမာ္ – အုန္းေက်ာက္ေက်ာ – ၇၂ ေဒၚလာ
၂၈ ကိုခင္ေမာင္ဝင္း-ေဒၚမာစြမ္ – အသုတ္စံု၊ ငွက္ေပ်ာေကာက္ၫႇင္းထုပ္ – ၂၄၂ ေဒၚလာ
၂၉ မေဆြမာသန္း – ဆႏြင္းမကင္း၊ ငွက္ေပ်ာမုန္႔ – ၈၈ ေဒၚလာ
၃၀ ဦးေဘာ္ယုံ – ျမိတ္ေကာက္ၫႇင္းထုပ္၊ ဆီထမင္း – ၄၅၀ ေဒၚလာ
၃၁ ေဒၚခင္မေလး – ဝက္သားတုတ္ထိုး – ၃၂၂ ေဒၚလာ
၃၂ မလွလွရီ – မႏၲေလးၾကာဆံခ်က္ – ၇၃ ေဒၚလာ
၃၃ မျမျမခိုင္ (ရွင္းရွင္) – ရွမ္းတို႔ဟူးသုတ္ – ၁၇၇ ေဒၚလာ
၃၄ မစုစုေဌး- ၿမီးရွည္ – ၁၅၄ ေဒၚလာ
၃၅ ေအဘီဘီေအ – အေထြေထြေရာင္းရေငြ – ၃၃၃ ေဒၚလာ